Siirry suoraan sisältöön

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja kansainvälisyys toimintaterapiassa (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00EQ68-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 15.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.03.2025 - 18.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Toimintaterapian tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jasu Forss
Leila Mäkelä
Vastuuopettaja
Jasu Forss
Ryhmät
SXI22S2
Toimintaterapian tutkinto-ohjelma monimuoto
Opintojakso
SX00EQ68

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 8 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 25.03.2025 klo 09:00 - 14:00
(5 t 0 min)
Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja kansainvälisyys toimintaterapiassa SX00EQ68-3005
MPA2028 Aikuisten toimintaterapia
Ke 26.03.2025 klo 14:00 - 15:00
(1 t 0 min)
ETÄ/Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja kansainvälisyys toimintaterapiassa SX00EQ68-3005
Ke 07.05.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
ETÄ/Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja kansainvälisyys toimintaterapiassa SX00EQ68-3005
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Aika ja paikka

Opintojakson aloitus ja orientaatio lähipäivä kampuksella 25.3. klo 9-14
Etätapaamiset partnerikorkeakoulun virtuaalivaihdon osalta 26.3. sekä 7.5. Lisäksi kaksi opiskelijoiden välistä tapaamista.

Osallistumalla vahvistat paikkasi opintojaksolla (Tutkintosääntö 29§)

Moodle työskentely ja tehtävien palautus Moodlesta löytyvän aikataulun mukaisesti.

Oppimateriaalit

Materiaalit ja tiedot löytyvät Moodlesta opintojakson alkaessa. Virtuaalivaihdon osalta tiedot tarkentuvat orientaatiossa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tehtävien palautusajankohdat ilmoitetaan opintojakson alussa.

Kansainvälisyys

Yhteistyökumppani New York Institute of Technology

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelija voi hakea osittaista hyväksilukua osallistumalla johonkin toimintaterapia-alan kansainväliseen intensiivitoteutukseen tai alan kongressiin. Yhteys opintojakson vastuuopettajaan etukäteen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan numeraalisesti.

Opintojakson tehtävät yksilötehtävinä. Jokainen opiskelija osallistuu moodlekeskusteluun sekä virtuaalivaihtoon.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op= 135 tuntia opiskelijan työtä

Opetusmenetelmät

Opintojakso Moodlessa (tiedot opintojakson työtilassa opintojakson alkaessa).

Opintojaksoon sisältyy yksi lähiopetuspäivä kampuksella sekä osallistuminen virtuaalivaihtoon ( 4 zoom tapaamista 1-2h/krt)

Lisätietoja opiskelijoille

Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille. Ohje löytyy Opiskelijan työpöydältä ohjeista https://opiskelija.oma.metropolia.fi/group/pakki/opiskelijan-opas/ohjeet-ja-saannot

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Opiskelija:
- tuntee alan käsitteitä ja osaa käyttää niitä oikeissa yhteyksissä,
- etsii ja yhdistelee tietoa eri lähteistä ja ymmärtää lähdekritiikin merkityksen sekä
- osoittaa perehtyneensä alan tietoperustaan.
- toimii ammattialan tyypillisissä tehtävissä ja tilanteissa tarkoituksenmukaisesti,
- soveltaa asiakaslähtöisyyden periaatteita ja
- arvioi omia valintojaan ja omaa toimintaansa ammatillisissa tilanteissa.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti,
- osaa toimia työryhmässä alansa edustajana,
- ottaa toiminnassaan huomioon turvallisuuteen liittyvät kysymykset sekä
- arvioi omia vahvuuksiaan ja kehittämistarpeitaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Opiskelija:
- etsii tietoa eri lähteistä ja arvioi lähteiden luotettavuutta tarkoituksenmukaisesti,
- yhdistää tietoa eri lähteistä asianmukaisiksi kokonaisuuksiksi sekä
- hyödyntää ja soveltaa alan tietoperustaa.
- soveltaa osaamistaan ammatillisissa tilanteissa,
- toimii asiakaslähtöisesti,
- osoittaa kykyä ratkaista ammatillisia tehtäviä ja ongelmia sekä
- osaa perustella esittämiään näkökulmia ja omaa toimintaansa ammatillisesti.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja osaa perustella toimintaansa,
- toimii ammatillisesti työyhteisössä ja jakaa osaamistaan,
- toimii vastuullisesti, tavoitteellisesti ja ottaa huomioon turvallisuuteen liittyvät kysymykset sekä
- kehittää itseään ammattilaisena.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Opiskelija:
- soveltaa ammattialan käsitteitä ja tietoperustaa sujuvasti ja monipuolisesti,
- yhdistää uusia oppimissisältöjä osaksi alan laajempia ilmiöitä,
- arvioi valitsemiaan lähteitä ja niiden käytettävyyttä sekä
- perustelee valintojaan aiemman tiedon avulla.
- soveltaa osaamistaan ammatillisissa tilanteissa vastuullisesti,
- toimii asiakaslähtöisesti,
- ratkaisee erilaisia ammatillisia tehtäviä ja ongelmia sekä
- perustelee esittämiään näkökulmia, arvioi toimintaansa ja toimintansa seurauksia ammatillisesti.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja osaa arvioida toimintaansa kriittisesti,
- osaa organisoida monenlaisten ryhmien toimintaa ja jakaa osaamistaan,
- toimii vastuullisesti, tavoitteellisesti ja huomioi turvallisuuden sekä
- kehittää itseään ammattilaisena ja tunnistaa työyhteisön kehittämistarpeita.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Hyväksytty/

Opiskelija:
- tuntee alan käsitteitä ja osaa käyttää niitä oikeissa yhteyksissä,
- etsii ja yhdistelee tietoa eri lähteistä ja ymmärtää lähdekritiikin merkityksen sekä
- osoittaa perehtyneensä alan tietoperustaan.
- toimii ammattialan tyypillisissä tehtävissä ja tilanteissa tarkoituksenmukaisesti,
- soveltaa asiakaslähtöisyyden periaatteita ja
- arvioi omia valintojaan ja omaa toimintaansa ammatillisissa tilanteissa.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti,
- osaa toimia työryhmässä alansa edustajana,
- ottaa toiminnassaan huomioon turvallisuuteen liittyvät kysymykset sekä
- arvioi omia vahvuuksiaan ja kehittämistarpeitaan.


Hylätty/

Opiskelija:
- ei hallitse alan tietoperustaa eikä osoita arvostavansa sitä,
- ei käytä alan käsitteitä tarkoituksenmukaisesti.
- ei osoita riittäviä ammatillisia tietoja ja taitoja,
-ei toimi ohjeistusten ja ohjauksen mukaisesti,
- ei reflektoi omaa toimintaansa.
- ei ota toiminnassaan riittävästi huomioon ammattialan turvallisuusohjeita tai eettisiä periaatteita tai suhtautuu niihin välinpitämättömästi,
- ei kykene toimimaan ryhmässä rakentavasti eikä kehitä ammatillisia taitojaan.

Lisätiedot

Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille. Ohje löytyy Opiskelijan työpöydältä ohjeista https://opiskelija.oma.metropolia.fi/group/pakki/opiskelijan-opas/ohjeet-ja-saannot

Siirry alkuun