Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja kansainvälisyys toimintaterapiassa (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00EQ68-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 06.05.2024 - 19.05.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 02.09.2024 - 05.11.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Toimintaterapian tutkinto-ohjelma
- Vastuuopettaja
- Jasu Forss
- Ryhmät
-
SXI22K2Toimintaterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto
- Opintojakso
- SX00EQ68
Toteutuksella on 1 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 3 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 05.11.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja kansainvälisyys toimintaterapiassa SX00EQ68-3001 |
MPA2029
Vuorovaikutusluokka
|
Aika ja paikka
Opintojakso alkaa ja MOODLE aukeaa 2.9.2024
Paritehtävien palautusajankohta 13.10.2024
Moodlekeskustelu: 14-27.10.2024
Mielipidekirjoitus: 20.10.2024
Monikulttuurisuus terveydenhuollossa verkkokurssin todistuksen palautus 5.11.2024
Lähipäivä kampuksella 5.11 klo 9-11:45
Oppimateriaalit
Materiaali ja tiedot löytyvät Moodlesta opintojakson alkaessa
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- Raportti paritehtävänä (1-5)
- Posteri paritehtävänä (Hyv-Hyl)
- Keskustelu Moodlessa (Hyv-Hyl)
- Mielipidekirjoitus (Hyv-Hyl, vaikuttaa korottavasti tai laskevasti arvosanaan)
- Monikulttuurisuus terveydenhuollossa verkkokurssi (Hyv-Hyl)
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutuu 2.9.-5.11.2024
Infoa ja linkki OMAn työtilan kautta.
- Orientaatio opintojaksoon tallenteena
- Itsenäisen opiskelun aineistot ja tehtävät
- Sisältää sekä itsenäistä työskentelyä että parityöskentelyä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Opiskelija:
- tuntee alan käsitteitä ja osaa käyttää niitä oikeissa yhteyksissä,
- etsii ja yhdistelee tietoa eri lähteistä ja ymmärtää lähdekritiikin merkityksen sekä
- osoittaa perehtyneensä alan tietoperustaan.
- toimii ammattialan tyypillisissä tehtävissä ja tilanteissa tarkoituksenmukaisesti,
- soveltaa asiakaslähtöisyyden periaatteita ja
- arvioi omia valintojaan ja omaa toimintaansa ammatillisissa tilanteissa.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti,
- osaa toimia työryhmässä alansa edustajana,
- ottaa toiminnassaan huomioon turvallisuuteen liittyvät kysymykset sekä
- arvioi omia vahvuuksiaan ja kehittämistarpeitaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Opiskelija:
- etsii tietoa eri lähteistä ja arvioi lähteiden luotettavuutta tarkoituksenmukaisesti,
- yhdistää tietoa eri lähteistä asianmukaisiksi kokonaisuuksiksi sekä
- hyödyntää ja soveltaa alan tietoperustaa.
- soveltaa osaamistaan ammatillisissa tilanteissa,
- toimii asiakaslähtöisesti,
- osoittaa kykyä ratkaista ammatillisia tehtäviä ja ongelmia sekä
- osaa perustella esittämiään näkökulmia ja omaa toimintaansa ammatillisesti.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja osaa perustella toimintaansa,
- toimii ammatillisesti työyhteisössä ja jakaa osaamistaan,
- toimii vastuullisesti, tavoitteellisesti ja ottaa huomioon turvallisuuteen liittyvät kysymykset sekä
- kehittää itseään ammattilaisena.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Opiskelija:
- soveltaa ammattialan käsitteitä ja tietoperustaa sujuvasti ja monipuolisesti,
- yhdistää uusia oppimissisältöjä osaksi alan laajempia ilmiöitä,
- arvioi valitsemiaan lähteitä ja niiden käytettävyyttä sekä
- perustelee valintojaan aiemman tiedon avulla.
- soveltaa osaamistaan ammatillisissa tilanteissa vastuullisesti,
- toimii asiakaslähtöisesti,
- ratkaisee erilaisia ammatillisia tehtäviä ja ongelmia sekä
- perustelee esittämiään näkökulmia, arvioi toimintaansa ja toimintansa seurauksia ammatillisesti.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja osaa arvioida toimintaansa kriittisesti,
- osaa organisoida monenlaisten ryhmien toimintaa ja jakaa osaamistaan,
- toimii vastuullisesti, tavoitteellisesti ja huomioi turvallisuuden sekä
- kehittää itseään ammattilaisena ja tunnistaa työyhteisön kehittämistarpeita.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Hyväksytty/
Opiskelija:
- tuntee alan käsitteitä ja osaa käyttää niitä oikeissa yhteyksissä,
- etsii ja yhdistelee tietoa eri lähteistä ja ymmärtää lähdekritiikin merkityksen sekä
- osoittaa perehtyneensä alan tietoperustaan.
- toimii ammattialan tyypillisissä tehtävissä ja tilanteissa tarkoituksenmukaisesti,
- soveltaa asiakaslähtöisyyden periaatteita ja
- arvioi omia valintojaan ja omaa toimintaansa ammatillisissa tilanteissa.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti,
- osaa toimia työryhmässä alansa edustajana,
- ottaa toiminnassaan huomioon turvallisuuteen liittyvät kysymykset sekä
- arvioi omia vahvuuksiaan ja kehittämistarpeitaan.
Hylätty/
Opiskelija:
- ei hallitse alan tietoperustaa eikä osoita arvostavansa sitä,
- ei käytä alan käsitteitä tarkoituksenmukaisesti.
- ei osoita riittäviä ammatillisia tietoja ja taitoja,
-ei toimi ohjeistusten ja ohjauksen mukaisesti,
- ei reflektoi omaa toimintaansa.
- ei ota toiminnassaan riittävästi huomioon ammattialan turvallisuusohjeita tai eettisiä periaatteita tai suhtautuu niihin välinpitämättömästi,
- ei kykene toimimaan ryhmässä rakentavasti eikä kehitä ammatillisia taitojaan.