Siirry suoraan sisältöön

Kehittämistyön johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: K000EQ12-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 31.07.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Kulttuuripalvelut ja musiikki
Toimipiste
Musiikki
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Musiikin tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettajat
Annu Tuovila
Vastuuopettaja
Annu Tuovila
Ryhmät
K0824S6
Musiikin tutkinto-ohjelma ylempi
Opintojakso
K000EQ12
Toteutukselle K000EQ12-3004 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson tarkoituksena on kehittää opiskelijan valmiuksia johtaa kulttuuri- ja erityisesti musiikkialan kehittämistyötä vastuullisesti, moninaisuutta ja kytköksiä ymmärtäen ja yhteisön oppimista rakentaen.

- Opiskelija osaa tunnistaa ja ennakoida kulttuuri- ja taidealan muutoksia, etsiä niistä tietoa ja analysoida muutosten seurauksia musiikkialalla ja suhteessa omaan työhön.
- Opiskelija tuntee kehittämistyön johtamisen ajankohtaisia kysymyksiä, näkökulmia ja käsitteitä.
- Opiskelija osaa kuvata ja perustella kestävän kehityksen, eettisten arvojen ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden merkityksen kehittämistyön lähtökohtina.
- Opiskelija osaa rakentaa edellytyksiä monialaiselle, moniammatilliselle ja moninäkökulmaiselle kehittämistyölle.
- Opiskelija osaa johtaa kehittämistyötä yhteisön oppimista rakentaen.
- Opiskelija osaa hyödyntää teknologian tuomia mahdollisuuksia ja osallistavia menetelmiä osana kehittämistyötä.

Sisältö

Kulttuuri- ja taidealan muutokset. Kehittämistyön johtamisen ajankohtaiset kysymykset, näkökulmat ja käsitteet. Johtamisen etiikka ja vaikuttavuus. Kehittämistyö yhteisön oppimisprosessina. Monialainen, moniammatillinen ja moninäkökulmainen kehittämistyö. Teknologian tuomat mahdollisuudet kehittämistyössä. Kehittämistyön osallistavat menetelmät.

Aika ja paikka

tarkemmat tiedot moodlessa

Oppimateriaalit

tarkemmat tiedot moodlessa

Opetusmenetelmät

tarkemmat tiedot moodlessa

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

x

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

tarkemmat tiedot moodlessa

Kansainvälisyys

x

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

x

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

tarkemmat tiedot moodlessa

Sisällön jaksotus

x

Lisätietoja opiskelijoille

x

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa kuvata johtamisen ajankohtaisia kysymyksiä, näkökulmia ja käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida kulttuuri- ja taidealan muutoksia ja niiden merkitystä sekä musiikkialalla että omassa työssä. Opiskelija osaa perustella kestävän kehityksen, eettisten arvojen ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden merkitystä kehittämistyön lähtökohtina. Opiskelija osaa rakentaa edellytyksiä moninaisuutta tunnistavalle yhteisön oppimisprosessille. Opiskelija osaa hyödyntää teknologiaa ja osallistavia menetelmiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa kuvata monipuolisesti johtamisen ajankohtaisia kysymyksiä, näkökulmia ja käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida monesta näkökulmasta kulttuuri- ja taidealan muutoksia ja niiden merkitystä sekä musiikkialalla että omassa työssä. Opiskelija osaa perustella monipuolisesti kestävän kehityksen, eettisten arvojen ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden merkitystä kehittämistyön lähtökohtina. Opiskelija osaa rakentaa jäsentyneesti edellytyksiä moninaisuutta tunnistavalle yhteisön oppimisprosessille. Opiskelija osaa hyödyntää monipuolisesti teknologiaa ja osallistavia menetelmiä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa kuvata kattavasti johtamisen ajankohtaisia kysymyksiä, näkökulmia ja käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida kattavasti kulttuuri- ja taidealan muutoksia ja niiden merkitystä sekä musiikkialalla että omassa työssä. Opiskelija osaa perustella kattavasti kestävän kehityksen, eettisten arvojen ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden merkitystä kehittämistyön lähtökohtina. Opiskelija osaa rakentaa vakuuttavasti edellytyksiä moninaisuutta tunnistavalle yhteisön oppimisprosessille. Opiskelija osaa hyödyntää poikkeuksellisen taitavasti teknologiaa ja osallistavia menetelmiä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa kuvata johtamisen ajankohtaisia kysymyksiä, näkökulmia ja käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida kulttuuri- ja taidealan muutoksia ja niiden merkitystä sekä musiikkialalla että omassa työssä. Opiskelija osaa perustella kestävän kehityksen, eettisten arvojen ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden merkitystä kehittämistyön lähtökohtina. Opiskelija osaa rakentaa edellytyksiä moninaisuutta tunnistavalle yhteisön oppimisprosessille. Opiskelija osaa hyödyntää teknologiaa ja osallistavia menetelmiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

x

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla on riittävät ammatilliset valmiudet saavuttaa opintojakson osaamistavoitteet.

Osaamistavoitteet

Opintojakson tarkoituksena on kehittää opiskelijan valmiuksia johtaa kulttuuri- ja erityisesti musiikkialan kehittämistyötä vastuullisesti, moninaisuutta ja kytköksiä ymmärtäen ja yhteisön oppimista rakentaen.

- Opiskelija osaa tunnistaa ja ennakoida kulttuuri- ja taidealan muutoksia, etsiä niistä tietoa ja analysoida muutosten seurauksia musiikkialalla ja suhteessa omaan työhön.
- Opiskelija tuntee kehittämistyön johtamisen ajankohtaisia kysymyksiä, näkökulmia ja käsitteitä.
- Opiskelija osaa kuvata ja perustella kestävän kehityksen, eettisten arvojen ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden merkityksen kehittämistyön lähtökohtina.
- Opiskelija osaa rakentaa edellytyksiä monialaiselle, moniammatilliselle ja moninäkökulmaiselle kehittämistyölle.
- Opiskelija osaa johtaa kehittämistyötä yhteisön oppimista rakentaen.
- Opiskelija osaa hyödyntää teknologian tuomia mahdollisuuksia ja osallistavia menetelmiä osana kehittämistyötä.

Sisältö

Kulttuuri- ja taidealan muutokset. Kehittämistyön johtamisen ajankohtaiset kysymykset, näkökulmat ja käsitteet. Johtamisen etiikka ja vaikuttavuus. Kehittämistyö yhteisön oppimisprosessina. Monialainen, moniammatillinen ja moninäkökulmainen kehittämistyö. Teknologian tuomat mahdollisuudet kehittämistyössä. Kehittämistyön osallistavat menetelmät.

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla on riittävät ammatilliset valmiudet saavuttaa opintojakson osaamistavoitteet.

Siirry alkuun