Fundamentals of Music for Professional Musician 2 (5 ECTS)
Code: KX00DW81-3012
General information
- Enrollment
- 29.11.2021 - 12.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2022 - 31.07.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Music
Learning outcomes
See the description of the study module.
Content
See the description of the study module.
Prerequisites
The student is able to identify, describe and produce elements of melody, harmony, rhythm and form at an elementary level both orally and in writing, within the context of their own musical background. The student knows how to notate simple musical figures from a recording.
Teaching methods
Aktivoivat luennot, harjoitukset
Location and time
Teoria- ja säveltapailuopetus tapahtuu 19.1.2022 alkaen keskiviikkoisin klo 9:00-10:30 lk AS417. Opettajana toimii Markku Nikula
Rytmiikka 2 jatkuu keväällä keskiviikkoisin luokassa AS513 kello 13-14:30. Ensimmäinen tapaaminen on 19.1.-22. Opettaja on Marko Puro.
Learning materials and recommended literature
erillisen luettelon mukaan
RYTMIIKKA 2:
- vaihtuvat tahtilajit
- epäsymmetriset tahtilajit ja tahtien poikkeusjaot (esim. 3+2+3/8)
- polyrytmit: duoli, trioli, kvartoli, kvintoli, sekstoli ja septoli
- additiivinen ja divisiivinen rytmikäsitys
- fraseeraus – agogiikka – tyylien kertaus
- clavet
- polyrytmin ja polymetrin käsitteet
- metriset modulaatiot
- polymetriset sekvenssit
Alternative completion methods of implementation
Opiskelija suorittaa hyväksytysti yhdessä sovitut tehtävät
Exam dates and retake possibilities
Ilmoitetaan opintojakson alussa
Content scheduling
Teoria- ja säveltapailuopetus tapahtuu 19.1.2022 alkaen keskiviikkoisin klo 9:00-10:30 lk AS417. Opettajana toimii Markku Nikula
Assessment methods and criteria
Jatkuva arviointi 30%, oppimistehtävä 70%
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
The student knows how to act according to agreed schedules and return their
learning assignments on time. The student can work as an active member of a group and give constructive feedback on the contributions of the other group members. The student presents and argues their own contribution to the group as agreed and is able to receive feedback and reflect on their own performance. The student passes a written and oral examination.