Siirry suoraan sisältöön

Pelikehitys (15 op)

Toteutuksen tunnus: TX00DJ96-3019

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.01.2020

Ajoitus

20.08.2020 - 11.10.2020

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 30

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Mikko Pere
  • Juha Kopu
  • Ulla Forsström
  • Matti Peltoniemi
  • Jonita Martelius
  • Kari Aaltonen

Ryhmät

  • TXK20S1-D
    Tieto- ja viestintätekniikka, ryhmä D

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tietokantojen, ohjelmoinnin ja pelin kehittämisen perustaitoja sekä osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti englannin kielellä. Hän osaa tarkastella ilmiöitä luonnontieteellisestä näkökulmasta ja osaa ratkaista yksinkertaisia tekniikan ongelmia tähän perustuen. Opiskelija osaa toimia tavoitteellisesti ryhmän jäsenenä ja viestiä tarkoituksenmukaisesti englanninkielellä suullisen ja kirjallisen vuorovaikutuksen tilanteissa.

Opintojakso antaa opiskelijalle yleiskuvan käytännön työtehtävistä, yrityksistä ja liiketoimintamalleista pelitoimialalla.

Sisältö

- C# -olio-ohjelmointi
- relaatiotietokantojen perusteet
- pelikehitystyökalujen käyttö ja projektin toteutus
- esiintymistaitojen kehitys ja viestintä englannin kielellä
- StartUp liiketoiminnan esittely
Osa ensimmäisen vuoden opintokokonaisuuden matemaattis-luonnontieteellisestä sisällöstä, johon kuuluvat:
- Matematiikka: lausekkeet ja yhtälöt, funktiot, vektorit ja matriisit
- Fysiikka: mekaniikka, sähköoppi, värähtelyt ja aaltoliike

Opintojaksolla toteutetaan projektityöskentelynä perustason graafinen peli.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja tietää, miten viestiä englannin kielellä vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet pääosin hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelija ymmärtää englannin kielellä tapahtuvan viestinnän merkityksen oman ammattitaidon kehittämisessä ja toimii projektiryhmän viestintätilanteissa hyvin englanniksi. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tieto- ja viestintätekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelija ymmärtää englanninkielisen viestinnän merkityksen yhteistyössä, osaa viestiä ja myös tekee niin tilanteen mukaisesti. Hän osaa suunnitella ja dokumentoida, pitää havainnollisen suullisen esityksen sekä käyttää viestintää monipuolisesti oman ammattitaitonsa kehittämisessä englannin kielellä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tieto- ja viestintätekniikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja tietää, miten viestiä englannin kielellä vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.