Siirry suoraan sisältöön

Pelimoottorit (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00CD89-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.01.2020

Ajoitus

19.10.2020 - 13.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Antti Laiho

Ryhmät

  • TVT19-PE
    Pelisovellukset

Tavoitteet

Opiskelija saavuttaa kokonaiskuvan erityyppisistä pelimoottoreista ja –kirjastoista, ja oppii perusteellisesti käyttämään ja ohjelmoimaan yhtä pelimoottoria. Opiskelija oppii myös 2D- ja 3D-grafiikan perusteet ja hallitsee työnkulun eri ohjelmistojen välillä.

Sisältö

• Pelimoottorien ja –kirjastojen tyypit ja arkkitehtuurit
• Pelimoottorin käyttö, ominaisuudet ja rajoitukset (esim. Unity)
• Pelimoottorin ohjelmointi (esim. Unity/C#)
• 2D- ja 3D-grafiikan perusteet
• 3D-animaation perusteet
• Työnkulku eri ohjelmistojen välillä
• Peliprojektin toteutus

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti. Hän hallitsee hyvin 2D- ja 3D-grafiikan perusteet sekä eri työkalujen välisen työnkulun.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti, hyödyntäen monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Hän hallitsee erinomaisesti 2D- ja 3D-grafiikan perusteet.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.

Lisätiedot

Opintojakso sisältää toteutusprojektin.