Siirry suoraan sisältöön

Myynnin johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: TU00DZ61-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 21.08.2022

Ajoitus

24.10.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Tapani Martti

Ryhmät

  • TXQ21S2
    Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma monimuoto

Tavoitteet

Myyntiin ja markkinointiin liittyvän osaamisen soveltaminen yritysten välisessä myynnissä.

Sisältö

• Tarpeiden ja ongelmien tunnistaminen yritysmyynnissä (B2B)
• Esitystaidot ja -tekniikat
• Neuvottelut
• Tekniikat vastalauseiden käsittelemiseksi
• Kaupan loppuun saattaminen
• Avainasiakkaiden hallinta
• Myyntikanavien, ml verkkomyynnin hallinta

Aika ja paikka

24.10 ... 18.12.2022

Oppimateriaalit

Hänti, S. 2021. Asiakkaista ansaintaan: Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. Helsinki: Alma Talent.
Hallavo, J. 2013. Verkkokaupan rautaisannos. Helsinki: Talentum.
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita.
Asiakkuudet. Bonnier Pro e-kirjasto
Luentomateriaali

Opetusmenetelmät

aktivoiva luento
etäopetus, -opiskelu
itseopiskelu
ohjatut harjoitukset
päiväkirjatyöskentely

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

yhteensä n 130 tuntia, josta
osallistumista teoriaoppitunnneille n 15 tuntia
osallistumista harjoitustunneille n 15 tuntia
omatoimista opiskelua n 100 tuntia

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Referaatit (3), painoarvo yhteensä 75 %
Oppimispäiväkirja, painoarvo 10 %
Osallistuminen harjoituksiin, painoarvo 15 %

Kuhunkin arvioitavaan osuuteen sovelletetaan opintojakson arviointikriteerejä erikseen. Kokonaisarvosana määräytyy osasuoritusten pisteiden summan perusteella.
40 % -> 1, 50 % -> 2, 60 % -> 3, 70 % -> 4, 80 % -> 5

Esitietovaatimukset

IT-palveluiden myynti ja markkinointi tai vastaava