Siirry suoraan sisältöön

Projekti 1 johdantoprojekti (5 op)

Toteutuksen tunnus: TR00BZ41-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

03.05.2021 - 29.08.2021

Ajoitus

30.08.2021 - 19.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kiinteistö- ja rakennusala

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 35

Koulutus

  • Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Jorma Lehtinen
  • Kaisa Hyyti

Ryhmät

  • TXR21S1
    Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma päivä

Tavoitteet

Opintojaksolla opiskelija tutustuu rakennuksiin ja rakennusosiin arkkitehtisuunnittelun näkökulmasta.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa eri-ikäisten rakennusten ja rakennusosien arkkitehtonisia tunnuspiirteitä. Opiskelija osaa havainnoida rakennuksen arkkitehtonisia yksityiskohtia. Opiskelija ymmärtää arkkitehtoniset yksityiskohdat osana tasapainoista kokonaisuutta. Opiskelija osaa laatia esityksen suunnitelmasta.

Sisältö

Tyypilliset rakennusosat kuten ovi, ikkuna, sisäporras / ulkoporras, kaide, sisäänkäynti, ikkuna, parveke, terassi, katto, julkisivu, takka.
Eri aikakausien ja tyylisuuntien rakentamisen tunnuspiirteet.
Rakennusosiin liittyvä arkkitehtuuri, materiaalit, rakenteet, lait, määräykset ja ohjeet.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssin alussa.

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Harjoitukset
Tentti/koe

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ilmoitetaan kurssin alussa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Suorituksen saaminen edellyttää 80% osallistumista lähiopetukseen ja ohjaukseen, yms.
Opiskelijan työkuorma 27 h / op, joka sisältää lähiopetuksen ja opiskelijan itsenäisen työskentelyn.
Rakennusarkkitehtuuri opintojen laajuus ja harjoitustöiden työmäärä on mitoitettu kokopäivätoimisen opiskelun mukaan.

Suorituksen saaminen edellyttää, että kaikki kurssitehtävät on tehty hyväksyttävästi.
Jos kurssissa on alkutentti, se pitää läpäistä ennen kurssiin aloittamista.

Lisätietoja opiskelijoille

.Suorituksen edellytyksenä on luennoille ja ohjauksiin osallistuminen.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä pysty soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöiden osalta opiskelija ei pysty työskentelemään itsenäistä vaan tarvitsee paljon lisäohjausta. Opiskelija ei ole paneutunut aiheeseen eikä kokonaisuus ole opiskelijan hallussa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat hyvin.
Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää sujuvasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Harjoitustöissä työskentely on ollut riittävän itsenäistä mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtävän kokonaisuuden.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat kiitettävästi.
Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Työskentely on ollut itsenäistä ja oma-aloitteista. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoreettisesti että käytännössä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä pysty soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöiden osalta opiskelija ei pysty työskentelemään itsenäistä vaan tarvitsee paljon lisäohjausta. Opiskelija ei ole paneutunut aiheeseen eikä kokonaisuus ole opiskelijan hallussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jatkuva arviointi
Oppimispäiväkirja
Oppimistehtävä
Aktiivisuus luennolla
Tentti

Esitietovaatimukset

Ei esitietovaatimuksia.

Lisätiedot

Lähtökohtana on osallistuminen ja sitä kautta oppiminen. Opiskelijalla on itsellään rooli tutkivana oppijana.

Osallistuminen lähiopetukseen ja harjoitustöiden aikataulun mukainen palautus on arviointiperuste.