Siirry suoraan sisältöön

Leikkitoiminnan kehittäminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: SX00DU24-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2019 - 15.12.2019

Ajoitus

01.01.2020 - 31.07.2020

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

0 - 25

Koulutus

  • Degree Programme in Social Services
  • Sosiaalialan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Anna-Riitta Mäkitalo
  • Satu Hakanen

Tavoitteet

Kehittämistyön tarkoituksena on opiskelijan ammatillisen asiantuntijuuden syventyminen ja laajentuminen. Opiskelija pystyy luomaan uusia näkökulmia omaan ammattikäytäntöönsä ja leikkitoimintaan kasvatusyhteisössä.

Sisältö

- Kehittämistyön tarveanalyysi
- Työelämään ankkurointi
- Työtodellisuuteen liittyvät kehittämismenetelmät
- Osallistava toimintatapa
- Tulosten/toimintatapojen/kehittämiskohteen arviointi ja käytettävyys
- Kyky kyseenalaistaa ja eritellä toimintaa sekä esittää vaihtoehtoja

Aika ja paikka

17.03.2020 15.00 - 17.00 Orientaatioluento MPA4008
Ryhmä jaetaan orientaatioluennolla A- ja B-ryhmään.

22.04.2020 16.00 - 18.00 MPA2027 A-ryhmä
23.04.2020 16.00 - 18.00 MPA2027 B-ryhmä

27.05.2020 14.00 - 19.00 MPA2007 A-ryhmä Kehittämistehtävien esittely
28.05.2020 14.00 - 19.00 MPA2007 B-ryhmä Kehittämistehtävien esittely

Muutokset ovat mahdollisia.

Oppimateriaalit

Suositeltava materiaali ilmoitetaan myöhemmin ja käydään läpi orientaatioluennolla.

Opetusmenetelmät

Aktivoivat luennot
Itsenäinen työskentely
Kehittämistehtävä työelämässä
Kehittämistehtävän esittäminen

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kehittämistehtävä tehdään varhaiskasvatusta antavassa paikassa (opiskelija hankkii itse).

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 x 27 t = 270 tuntia opiskelutyötä

Sisällön jaksotus

-

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Metropolian yleiset arviointikriteerit

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Metropolian yleiset arviointikriteerit

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu opintojakson tavoitteisiin ja sisältöalueisiin
sekä
Metropolian yleiset arviointikriteerit