Siirry suoraan sisältöön

Asiakaspalvelun ja työyhteisön johtaminen sekä kehittäminen II (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00DM75-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

30.11.2020 - 13.12.2020

Ajoitus

01.01.2021 - 28.05.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Sosiaalialan tutkinto-ohjelma (YAMK)

Opettaja

  • Lauri Narinen

Vastuuopettaja

Lauri Narinen

Ryhmät

  • S0920S6
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma ylempi

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen periaatteet erityisesti sosiaalialan ja sosiaalityön johtamisen erityispiirteiden näkökulmasta, sekä tuntee toiminnanohjausjärjestelmiä (laatujärjestelmiä) ja osaa soveltaa niitä työyhteisössään/organisaatiossaan. Opiskelija tuntee myös taloushallinnon ja markkinointijohtamisen perusperiaatteet palveluprosessien näkökulmasta. Lisäksi opiskelija tuntee rationaalisen päätöksentekoteorian pääpiirteet.

Sisältö

Strateginen johtaminen organisaation toiminnan keskiössä.
Toiminnanohjausjärjestelmät organisaation kehittämisen työkaluina.
Organisaation talouden ymmärtäminen ja johtaminen sekä taloushallinto.
Sosiaalialan palvelutarjooman markkinointijohtaminen.
Rationaalinen päätöksentekoteoria.

Oppimateriaalit

- Santalainen, Timo: Strateginen ajattelu & toiminta Talentum 2009 tai 2017
(löytyy myös e-kirjana Metropolian kirjastosta).
- Pohjola Markku, Taloustieteen oppikirja, Sanoma pro 2014-2019.
- Markkinoinnin ja taloushallinnon pdf-dokumentit jaetaan opintojakson kuluessa

Opetusmenetelmät

Kontaktiopetus, itsenäinen kirjallisuuden lukeminen, tentti ja oppimispäiväkirjan pito opintojakson ajalta,

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

To 8.4. klo 12.45 - 15.45 TENTTI
1. uusintamahdollisuuus SU202106 Ti 8.6. klo 16.30 – 20.00, ilmoittautuminen 28.4 - 15.5.
2. uusintamahdollisuus: syksyn ensimmäinen uusintakerta

Su 23.5. klo 23:59 (viikko 20) Oppimispäiväkirjan palautuksen deadline.
Oppimispäiväkirjan alalukujen deadlinet 31/1, 21/2, 14/3, 28/3.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktiopetus (zoom tai myöhemmin ilmoitettava tila Myllypurossa Zoomista riippuen)
Ti 26.1. klo 8:45 - 12:00
Ke 27.1. klo 12.45 - 16.00
To 18.2. klo 12.45 - 16.00
Pe 12.3. klo 8.45 - 12.00
Ke 24.3. klo 12.45 - 14.15
To 8.4. klo 12.45 - 15.45 TENTTI
Ke 19.5. klo 14.30 - 16.00 Tentin ja opintojakson yhteenveto ja palautekeskustelu

Su 23.5. klo 23:59 (viikko 20) Oppimispäiväkirjan palautuksen deadline.
Oppimispäiväkirjan alalukujen deadlinet 31/1, 21/2, 14/3, 28/3.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä käytännön johtamisessa
- tuntee johtamisen työvälineitä, ymmärtää niiden merkityksen sekä osaa soveltaa niitä työyhteisössään /organisaatiossaan.
- kehittää palveluja sekä työyhteisöjen toimintaa osallistavilla toimintatavoilla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä joustavasti käytännön johtamisessa
- tuntee johtamisen työvälineitä ja osaa soveltaa niitä monialaisissa työyhteisöissä ja organisaatioissa sekä verkostoissa.
- kehittää ja johtaa eettisesti ja sosiaalisesti kestävällä tavalla sekä työyhteisöjen toimintaa osallistavilla toimintatavoilla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännön johtamisessa joustavasti vaativissa ja monimutkaisissa johtamistilanteissa
- hallitsee johtamisen työvälineitä ja osaa soveltaa niitä monialaisissa työyhteisöissä ja organisaatioissa sekä verkostoissa.
- kehittää ja johtaa eettisesti ja sosiaalisesti kestävällä tavalla palveluja. Opiskelija osaa johtaa työyhteisöjen toimintaa innostavilla ja toimintaa uudistavilla tavoilla.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä käytännön johtamisessa
- tuntee johtamisen työvälineitä, ymmärtää niiden merkityksen sekä osaa soveltaa niitä työyhteisössään /organisaatiossaan.
- kehittää palveluja sekä työyhteisöjen toimintaa osallistavilla toimintatavoilla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tentti ja oppimispäiväkirja.