Siirry suoraan sisältöön

Asiakaspalvelun ja työyhteisön johtaminen sekä kehittäminen II (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00DM75-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2019 - 19.12.2019

Ajoitus

01.01.2020 - 15.06.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Sosiaalialan tutkinto-ohjelma (YAMK)

Opettaja

  • Sirkka Rousu
  • Lauri Narinen

Ryhmät

  • S0919S6
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma ylempi

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen periaatteet erityisesti sosiaalialan ja sosiaalityön johtamisen erityispiirteiden näkökulmasta, sekä tuntee toiminnanohjausjärjestelmiä (laatujärjestelmiä) ja osaa soveltaa niitä työyhteisössään/organisaatiossaan. Opiskelija tuntee myös taloushallinnon ja markkinointijohtamisen perusperiaatteet palveluprosessien näkökulmasta. Lisäksi opiskelija tuntee rationaalisen päätöksentekoteorian pääpiirteet.

Sisältö

Strateginen johtaminen organisaation toiminnan keskiössä.
Toiminnanohjausjärjestelmät organisaation kehittämisen työkaluina.
Organisaation talouden ymmärtäminen ja johtaminen sekä taloushallinto.
Sosiaalialan palvelutarjooman markkinointijohtaminen.
Rationaalinen päätöksentekoteoria.

Oppimateriaalit

- Kamensky Mika, Strateginen johtaminen - menestyksen timantti 2008, 2010 tai 2012 painos, Talentum.
- Pohjola Markku, Taloustieteen oppikirja, 2014-2019 Sanoma pro.
- Kotler Philip, Muuttuva markkinointi, 1999 WSOY.

Opetusmenetelmät

Kontaktiopetus, itsenäinen kirjallisuuden lukeminen, tentti ja oppimispäiväkirjan pito opintojakson ajalta,

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Oppimispäiväkirja; palautus 22.5. klo 12
Tentti 2.4. klo 12.45 - 15.00

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktiopetus
Ke 29.1. klo 12.45 - 16.00 Lauri
To 27.2. klo 12.45 - 16.00 Lauri
Pe 13.3. klo 8.45 - 12.00 Lauri
Ke 25.3. klo 12.45 - 14.15 Sirkka
To 2.4. klo 12.45 - 15.00 TENTTI/Lauri
Ma 18.5. klo 14.30 - 16.00 Tentin ja opintojakson yhteenveto ja palautekeskustelu

Su 24.5. klo 23:59 (v21) Oppimispäiväkirjan palautuksen deadline
Oppimispäiväkirjan alalukujen deadlinet 2/2, 1/3, 15/3, 29/3

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä käytännön johtamisessa
- tuntee johtamisen työvälineitä, ymmärtää niiden merkityksen sekä osaa soveltaa niitä työyhteisössään /organisaatiossaan.
- kehittää palveluja sekä työyhteisöjen toimintaa osallistavilla toimintatavoilla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä joustavasti käytännön johtamisessa
- tuntee johtamisen työvälineitä ja osaa soveltaa niitä monialaisissa työyhteisöissä ja organisaatioissa sekä verkostoissa.
- kehittää ja johtaa eettisesti ja sosiaalisesti kestävällä tavalla sekä työyhteisöjen toimintaa osallistavilla toimintatavoilla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännön johtamisessa joustavasti vaativissa ja monimutkaisissa johtamistilanteissa
- hallitsee johtamisen työvälineitä ja osaa soveltaa niitä monialaisissa työyhteisöissä ja organisaatioissa sekä verkostoissa.
- kehittää ja johtaa eettisesti ja sosiaalisesti kestävällä tavalla palveluja. Opiskelija osaa johtaa työyhteisöjen toimintaa innostavilla ja toimintaa uudistavilla tavoilla.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä käytännön johtamisessa
- tuntee johtamisen työvälineitä, ymmärtää niiden merkityksen sekä osaa soveltaa niitä työyhteisössään /organisaatiossaan.
- kehittää palveluja sekä työyhteisöjen toimintaa osallistavilla toimintatavoilla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tentti ja oppimispäiväkirja.