Perheiden kanssa tehtävä työ (kesäopinto) (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00BZ81-3015
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.03.2020 - 31.03.2020
Ajoitus
25.05.2020 - 31.07.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Päivi Eskelinen-Roos
Vastuuopettaja
Päivi Eskelinen-Roos
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää monimuotoisen perheen merkityksen ja tunnistaa perheen vuorovaikutustapoja ja perheeseen sisältyviä voimavaroja. Hän osaa toimia perhetyön moniammatillisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa soveltaa joustavasti perhetyön menetelmiä vanhempien ja perheen tukemisessa.
Sisältö
Perhe, merkitys ja mahdollisuudet. Perheen vuorovaikutus ja voimavarat. Perhekeskeisyys ja perhelähtöisyys. Moniammatillinen työskentely perhetyössä. Riittävä vanhemmuus. Kasvatusohjanta, vanhempien tukeminen kasvatustyössä. Perhetyön menetelmiä. Perhetutkimus.
Oppimateriaalit
Julkaistaan myöhemmin.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, ohjatut harjoitukset, vierailijat
Vastuuopettaja Päivi Eskelinen-Roos
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
vierailijat
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op= 135 h opiskelijan työtä
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on ensisijaisesti tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan opiskelijoille vapaasti valittavaksi opinnoksi.
Opintojaksolle otetaan 25 opiskelijaa ilmoittautumisjärjestyksessä.
Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti Myllypuron toimipisteessä.
Lähiopetus:
27.5. klo 9-15
3.6. klo 9-15
4.6. klo 9-15
9.6. klo 9-15
10.6. klo 9-15
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointi:
Arviointikriteerit ks liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen, tehtäväohjattu opetus, oppimistehtävät