Siirry suoraan sisältöön

Perheiden kanssa tehtävä työ (kesäopinto) (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00BZ81-3015

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.03.2020 - 31.03.2020

Ajoitus

25.05.2020 - 31.07.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 25

Koulutus

  • Sosiaalialan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Päivi Eskelinen-Roos

Vastuuopettaja

Päivi Eskelinen-Roos

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää monimuotoisen perheen merkityksen ja tunnistaa perheen vuorovaikutustapoja ja perheeseen sisältyviä voimavaroja. Hän osaa toimia perhetyön moniammatillisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa soveltaa joustavasti perhetyön menetelmiä vanhempien ja perheen tukemisessa.

Sisältö

Perhe, merkitys ja mahdollisuudet. Perheen vuorovaikutus ja voimavarat. Perhekeskeisyys ja perhelähtöisyys. Moniammatillinen työskentely perhetyössä. Riittävä vanhemmuus. Kasvatusohjanta, vanhempien tukeminen kasvatustyössä. Perhetyön menetelmiä. Perhetutkimus.

Oppimateriaalit

Julkaistaan myöhemmin.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, ohjatut harjoitukset, vierailijat
Vastuuopettaja Päivi Eskelinen-Roos

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

vierailijat

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op= 135 h opiskelijan työtä

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso on ensisijaisesti tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan opiskelijoille vapaasti valittavaksi opinnoksi.
Opintojaksolle otetaan 25 opiskelijaa ilmoittautumisjärjestyksessä.
Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti Myllypuron toimipisteessä.
Lähiopetus:
27.5. klo 9-15
3.6. klo 9-15
4.6. klo 9-15
9.6. klo 9-15
10.6. klo 9-15

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi:
Arviointikriteerit ks liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen, tehtäväohjattu opetus, oppimistehtävät