Siirry suoraan sisältöön

Työyhteisön johtaminen ja kehittäminen (verkkototeutus) (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00BO76-3030

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.05.2020 - 24.05.2020

Ajoitus

01.08.2020 - 18.10.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 24

Koulutus

  • Sosiaalialan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Minna Lanne-Eriksson

Ryhmät

  • SXH18K1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Sisältö

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Oppimateriaalit

Materiaali Moodlessa

Opetusmenetelmät

Verkko-opiskelu, ohjattu ja itsenäinen opiskelu.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Moodletentti 7.10. klo 15-19 (tenttiaika 30min)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

katso:
SX00BO76-3023 Lähiopetustoteutus
SX00BO76-3029 Tenttitoteutus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia

Sisällön jaksotus

1.Teema 20.8.-2.9. Tulevaisuuden ennakointi (30t) Parikeskustelu ja koonti (T-H-K)
2.Teema 3.9.- 23.9. Osaamisen johtaminen (30t) Haastattelutehtävä (T-H-K)
3.Teema 24.9.- 7.10. Strateginen johtaminen ja muutoksen johtaminen (30t) Monivalintakoe Moodlessa 7.10. klo 15-19 (tenttiaika 30 min) (T-H-K)
4.Teema 8.10- 21.10. Työyhteisön kehittäminen ja innostaminen (30t) Kehittämissuunnitelma (T-H-K)
5.Teema 22.10. -30.10. (15t) Osaamisen jakaminen (suorite)

Lisätietoja opiskelijoille

- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Minna Lanne-Eriksson.
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakos on tarkoitettu SXH18K1 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Minna Lanne-Eriksson
Opintojaksolle hyväksytään max 24 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).
Opintojakso suoritetaan verkossa 20.8.-30.10. välisenä aikana. Jakso sisältää 5 teemaa (avautuvat ja sulkeutuvat noin 2 viikon välein), joissa suoritetaan pari- ja yksilötehtäviä.
EHDOTON läsnäolo;
20.8. klo 8.30-11.45 Orientaatio opintojaksoon ja ryhmiin jako (luokassa MPA6017)
30.10. klo 12.45-16.00 Osaamisen osoitus akvaariokeskustelulla ja palaute (luokassa MPA6011)

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Parikeskustelu ja koonti (T-H-K)
Haastattelutehtävä (T-H-K)
Monivalintakoe, Moodlessa (T-H-K)
Kehittämissuunnitelma (T-H-K)
Osaamisen jakaminen (suorite)

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tyydyttävä 1-2
Ilmennät tehtävässä melko ohutta perehtyneisyyttä teoriaan ja esität näkemyksiäsi teoreettisesti perustelematta. Tarkastelu etenee epäloogisesti tai epäjohdonmukaisesti, työssä on irrallisia osioita.Aiheen käsittely on niukkaa. Analyysi, pohdinta ja johtopäätökset ovat niukkoja/puuttuvat. Kielellisesti heikkoa. Lähdeaineisto on vähäistä ja/tai ei vastaa tehtävää. Raportointi noudattaa annettuja ohjeita puutteellisesti tai virheellisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä 3-4
Ilmennät tehtävässä perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan näkemyksiäsi teoreettisesti. Työssä on hyvä jäsentely ja rakenne. Aiheen käsittely on monipuolista (etenee osittain lähdeaineiston tai kokemuksen ehdoilla). Analyysiä on pyritty tekemään jonkin verran. Johtopäätökset / pohdinta ovat realistisia ja sovellettavissa. Kielellisesti vahvaa hyvää. Lähdeaineisto on relevanttia, mutta ei kovin monipuolista. Raportointi noudattaa pääosin annettuja ohjeita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä 5
Ilmennät tehtävässä erinomaista perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan tyylikkäästi näkemyksiäsi teoreettisesti, Työn jäsentäminen tukee työn ideaa hyvin ja on johdonmukaista. Aiheen käsittely on perusteellisista ja kriittistä. Osoitat itsenäistä ja innovatiivista ajattelua. Johtopäätökset/pohdinta on käsitelty tyylikkäästi. Kielellisesti kiitettävää. Lähdeaineisto on tyylikästä ja olet käyttänyt sitä erinomaisesti. Raportointi noudattaa annettua ohjeita.

Esitietovaatimukset

2. harjoittelu