Siirry suoraan sisältöön

Fysioterapiaharjoittelu 4 (10 op)

Toteutuksen tunnus: SX00BI40-3016

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 15.05.2022

Ajoitus

24.10.2022 - 21.12.2022

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kuntoutus ja tutkiminen

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Fysioterapian tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Ulla Härkönen
  • Jolanda Ehrström
  • Sirpa Ahola
  • Kristiina Kokkonen
  • Sanna Garam
  • Leena Piironen
  • Lasse Liikanen
  • Inari Heimo
  • Nina Talvitie
  • Titta Komssi

Vastuuopettaja

Inari Heimo

Ryhmät

  • SXB20K2
    Fysioterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto

Tavoitteet

Opiskelija yhdistää aiemmin opitut lääketieteelliset aineet käytännön työtä palvelevaksi erotusdiagnostiseksi kokonaisuudeksi. Opiskelija kehittää potilaan yleistilan arviointitaitoja osana potilaan fysioterapeuttista tutkimusta ja hoidon seurantaa.
Työelämäharjoittelun tavoitteena on, että opiskelijan keskeiset ammatilliset valmiudet kehittyvät ja syvenevät systemaattisesti opiskelun edetessä. Opiskelijan osaamisen kehittymisen myötä hänen
etenemismahdollisuutensa yksilöllisempien valintojen ja suunnitelmien mukaan lisääntyvät.

Sisältö

Potilaan yleistilan tutkiminen fysioterapiaa suunniteltaessa
Hengitys-, verenkierto-, imusolmuke-, sukuelin- ja suolisto-oireet joihin fysioterapeutin pitää reagoida
Potilaan yleistilan tilan seuraaminen hoitojakson aikana. Jatkohoitolähetteen tekeminen
Opiskelijan ammattitaitoa edistävä työelämäharjoittelu toteutuu aidoissa oppimisympäristöissä ja tiiviinä yhteistyönä opiskelijan, koulutusohjelman ja työelämän toimijoiden kanssa.
Edellytettään että opiskelun aikana opiskelija harjoittelee työelämän erilaisissa oppimisympäristöissä

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä perustelee valintojaan asiakkaan tarpeista käsin laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi systemaattisesti oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa
ja soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii sitoutuneesti ryhmän toimintaa edistäen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laajaalaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi ja kehittää systemaattisesti omaa toimintaansa.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä joustavasti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen ja toimii sitoutuneesti ammatillisia toimintatapoja edistäen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteistöä ja tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laaja-alaista tietoperustaa käyttäen muuttuvissa toimintaympäristöissä.
Opiskelija arvioi kriittisesti omaa toimintaansa ja tuottaa tietoa toimintaympäristön kehittämiseksi.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti sekä kehittää työ- ja toimintaympäristöä yhdessä muiden toimijoiden kanssa.
Opiskelija toimii ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen monimutkaisissa ja ennakoimattomissa tilanteissa. Hän työskentelee kehittäen ja uudistaen ammattikäytäntöjä ja toimintatapoja.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä perustelee valintojaan asiakkaan tarpeista käsin laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi systemaattisesti oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa
ja soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii sitoutuneesti ryhmän toimintaa edistäen.