Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluosaaminen sähköisessä ympäristössä (2 op)

Toteutuksen tunnus: SO00EV47-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

12.10.2021 - 09.11.2021

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Monialainen osaaminen sosiaali- ja terveysalan digitalisaation kehittämisessä erikoistumiskoulutus

Opettaja

  • Leena Hinkkanen
  • Tuija Buure

Vastuuopettaja

Leena Hinkkanen

Tavoitteet

Opiskeltuaan sosiaali- ja terveydenhuollon palveluosaamista sähköisissä ympäristöissä oppija on asiantuntija monialaisesta roolistaan käsin ja osaa
-tunnistaa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan lainsäädännön
-vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun
-soveltaa sähköisiä palveluympäristöjä ja työvälineitä. Ymmärtää ammattiryhmänsä roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa
-selittää ja kuvata uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (hyvin-vointi-ekosysteemissä)
-tunnistaa ja analysoida eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja
-vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja virtuaalivastaanottoja
-tunnistaa ja soveltaa kustannustietoisuuteen vaikuttavia tekijöitä sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa

Sisältö

Sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmät
Sähköisten sote-palvelujen asiointipalvelut ja asiakaslähtöisyys
Erilaiset sähköiset palveluympäristöt ja työvälineet
Tulevaisuuden sähköiset ja monialaiset palvelupolut

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

MOODLE tietotesti
T2: 66 - 73%
T1: 60 - 65%
Hylätty < 60%

Arviointikriteerit, hyvä (3)

MOODLE tietotesti
H4: 87- 94%
H3: 74- 86%

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

MOODLE tietotesti
K5: 95 - 100%