Akuuttihoitotyön erityispiirteet ja osaamisen johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000DT42-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.05.2019 - 15.09.2019
Ajoitus
05.09.2019 - 06.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Akuuttihoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettaja
- Jukka Lehtimäki
- Tiina Varamäki
- Anna O'Sullivan
- Tiia Saastamoinen
Vastuuopettaja
Jukka Lehtimäki
Ryhmät
-
S2219S6Akuuttihoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
Opiskelija osaa arvioida ja soveltaa akuuttihoitotyön erityispiirteitä erilaisissa toimintaympäristöissä. Hän hallitsee laaja-alaiset akuuttihoitotyön tiedot ja taidot ja kykenee itsenäiseen sekä moniammatilliseen päätöksentekoon akuuttihoitotyön muuttuvissa tilanteissa. Opiskelija osaa soveltaa toiminnassaan osaamisen johtamista ja ymmärtää esimiehen roolin toiminnan kehittämisessä.
Sisältö
- Akuuttihoitotyön rakenne, tehtävät ja toimintaympäristöt
- LEAN-ajattelu akuuttihoitotyössä
- Osaamisen johtaminen akuuttihoitotyössä
Aika ja paikka
Opintojakso ajoittuu syyslukukaudelle 2019. Kaikki opintojakson tehtävät tulee palauttaa opintojakson päätymispäivämäärään mennessä, joka on 6.12.2019.
Oppimateriaalit
Opintojakson materiaali on nähtävillä opintojakson Moodle-alustalla
Opetusmenetelmät
Aktivoivat luennot
Itsenäinen työskentely
Pienryhmätyöskentely
Asiantuntijaluennot
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Asiantuntijaluennoitsija(t) työelämästä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Läsnäolo-opetusta 26 tuntia
Itsenäistä opiskelua 109 tuntia
Lisätietoja opiskelijoille
Osaamistavoitteet:
Opiskelija tunnistaa ja arvioi akuuttihoitotyön erityispiirteitä erilaisissa toimintaympäristöissä. Hän hallitsee laaja-alaiset akuuttihoitotyön tiedot ja taidot ja kykenee itsenäiseen sekä moniammatilliseen päätöksentekoon akuuttihoitotyön tilanteissa. Opiskelija osaa hyödyntää toiminnassaan osaamisen johtamista ja ymmärtää esimiehen roolin toiminnan kehittämisessä.
Sisältö:
- Akuuttihoitotyön rakenne ja tehtävät
- Eri akuuttihoitotyön toimintaympäristöt
- LEAN-ajattelu akuuttihoitotyössä
Lisätiedot:
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Opintojakson voi hyväksi lukea aikaisemmin hankitun osaamisen perusteella, jos opiskelijalla vastaavan sisältöiset aiemmat opinnot ja/tai hän on työskennellyt pitkään tätä osaamista vaativissa vastuullisissa tehtävissä sekä hänellä on dokumentoitua näyttöä tästä osaamisesta.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnissa käytetään kansallista tutkintojen osaamistason kuvausta, taso EQF 7.
Tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Lisätiedot
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Opintojakson voi hyväksi lukea osittain tai kokonaan aikaisemmin hankitun osaamisen perusteella, jos opiskelijalla vastaavan sisältöiset aiemmat korkeakouluopinnot ja/tai hän on työskennellyt pitkään tätä osaamista vaativissa vastuullisissa tehtävissä sekä hänellä on dokumentoitua näyttöä tästä osaamisesta.