Siirry suoraan sisältöön

Vanhustyön tutkimuksellisen kehittämisen strategiat ja menetelmät (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000DL59-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2019 - 15.12.2019

Ajoitus

01.01.2020 - 31.07.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Vanhustyön tutkinto-ohjelma (YAMK)

Opettaja

  • Eveliina Holmgren
  • Kaija Matinheikki
  • Tuula Mikkola

Ryhmät

  • S1619S6
    Vanhustyön tutkinto-ohjelma ylempi

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa,
• käyttää ja soveltaa tarkoituksenmukaisesti vanhustyöhön kehittämiseen soveltuvia tutkimus- ja kehittämisstrategioita ja -menetelmiä.
• arvioida kriittisesti kehittämistoiminnan tuloksia sekä johtaa vanhustyön tutkimuksellista kehittämistä työyhteisössä ja uudistaa vanhustyön käytäntöihin liittyvää tietoa
• viestiä ja argumentoida moninaiseen ja monitieteiseen ikääntymiseen liittyvästä tiedosta sekä työelämän tutkimus- ja kehittämistoiminnasta kansallisissa ja kansainvälisissä yhteyksissä kirjallisesti, suullisesti ja digitaalisesti
• toimia hyvän tutkimusetiikan mukaisesti

Sisältö

• Tutkimus- ja kehittämistyön strategiat ja menetelmät
• Aineiston hankinnan ja analyysin menetelmät osana tutkimus- ja kehittämisprosessia
• Tutkimusetiikka
• Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä

Oppimateriaalit

-

Opetusmenetelmät

verkko.opetus
työpajat

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op (5*27h =135 h)

Sisällön jaksotus

-

Lisätietoja opiskelijoille

Verkko-opetus 25.2 - 26.5.2020
- orientaatio verkko.opintoihin 25.2.klo 14.30 -16.00
- menetelmätyöpajat: 19.3 klo 13.00 -16.00 ja 17.4 klo 13,00 -14-30
- oppimistehtävän purku: 25.5. klo 13.00 - 16.00

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa:
• johtaa tutkimus eettisiä periaatteita noudattaen tutkimuksellisen kehittämisen prosessia sekä viestiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan tuloksista
• määritellä ja käyttää tarkoituksenmukaisesti tutkimus- ja kehittämistyön strategioita ja menetelmiä sekä aineiston hankinnan ja menetelmiä
• tarkastella tutkimustietoa kriittisesti oman kehittämistoiminnan näkökulmasta

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa:
• johtaa tavoitteellisesti ja arvioida tutkimuseettisiä periaatteita noudattaen tutkimuksellisen kehittämisen prosessia sekä viestiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan tuloksista
• analysoida ja soveltaa tarkoituksenmukaisesti tutkimus- ja kehittämistyön strategioita ja menetelmiä sekä aineiston hankinnan ja menetelmiä
• analysoida ja soveltaa tutkimustietoa kriittisesti oman kehittämistoiminnan näkökulmasta

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa:
• johtaa tavoitteellisesti ja arvioida kriittisesti tutkimuseettisiä periaatteita noudattaen tutkimuksellisen kehittämisen prosessia sekä viestiä monipuolisesti tutkimus- ja kehittämistoiminnan tuloksista
• arvioida kriittisesti ja soveltaa monipuolisesti tarkoituksenmukaisia tutkimus- ja kehittämistyön strategioita ja menetelmiä sekä aineiston hankinnan ja menetelmiä
• arvioida tutkimustietoa kriittisesti oman kehittämistoiminnan näkökulmasta

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa:
• johtaa tutkimus eettisiä periaatteita noudattaen tutkimuksellisen kehittämisen prosessia sekä viestiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan tuloksista
• määritellä ja käyttää tarkoituksenmukaisesti tutkimus- ja kehittämistyön strategioita ja menetelmiä sekä aineiston hankinnan ja menetelmiä
• tarkastella tutkimustietoa kriittisesti oman kehittämistoiminnan näkökulmasta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävä
Osallistuminen

Esitietovaatimukset

Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.