Siirry suoraan sisältöön

Vanhustyön tuloksellisuus ja palveluverkoston kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000CY22-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.05.2020 - 30.09.2020

Ajoitus

20.10.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 30

Koulutus

  • Vanhustyön tutkinto-ohjelma (YAMK)

Opettaja

  • Marjatta Komulainen
  • Panu Karhinen
  • Tuula Mikkola

Vastuuopettaja

Tuula Mikkola

Ryhmät

  • S1620S6
    Vanhustyön tutkinto-ohjelma ylempi

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa,
- arvioida ja analysoida vanhuspalvelujärjestelmän toimintaa ja laatua
- soveltaa palvelumuotoilun periaatteita vanhuspalvelujen, palveluprosessien, asiakkaan palveluketjujen ja johtamisen kehittämisessä erilaisten ja moninaisten ikäihmisten palvelujen tarpeiden näkökulmasta
- verkostoitua ja soveltaa verkostojohtamisen ja asiakaslähtöisen kehittämisen periaatteita moninaisten palvelujen käyttäjien näkökulmasta
- hyödyntää digitaalisia palveluja palveluverkoston kehittämisessä

Sisältö

- Palvelujärjestelmän toiminta ja laadunvarmistus
- Palvelumuotoilun periaatteet ja lähtökohdat
- Verkostojohtaminen ja asiakaslähtöinen kehittäminen
- Digitaaliset palvelut

Oppimateriaalit

-

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Etäopetus
Verkko-opetus
Työpaja

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op (5*27 h= 135 opiskelijan työtä)

Sisällön jaksotus

Lähipäivät:
1.3.11.2020,
2.11-12.11.2020
3.1.12.2020
Lähipäivien välillä on itsenäistä verkko-opiskelua ja oppimistehtävän tekemistä

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa
- määritellä ja kuvata palvelurakenteen ja -verkostojen toimintaa, laadunvarmistusta ja kehittämistarpeita
- määritellä ja käyttää verkostojohtamisen ja -kehittämisen sekä palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä
- määritellä ja kuvata digitaalisuuden merkitystä palvelujen järjestämisessä ja kehittämisessä
- toimia palvelujen kehittämisessä vanhustyön eettisten ja yhdenvertaisuuden periaatteiden mukaisesti

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa
- analysoida ja perustella palvelurakenteen ja -verkostojen toimintaa, laadunvarmistusta ja kehittämistarpeita
- valita ja soveltaa erilaisia verkostojohtamisen ja -kehittämisen sekä palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä
- analysoida ja perustella digitaalisuutta palvelujen järjestämisessä ja kehittämisessä
- analysoida ja toteuttaa palvelujen kehittämisessä vanhustyön eettisiä ja yhdenvertaisuuden periaatteita

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa
- arvioida kriittisesti ja tavoitteellisesti palvelurakenteen ja -verkostojen toimintaa, laadunvarmistusta ja kehittämistarpeita
- arvioida kriittisesti ja kehittäen erilaisia verkostojohtamisen ja -kehittämisen sekä palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä
- arvioida kriittisesti ja kehittää digitaalisuutta palvelujen järjestämisessä ja kehittämisessä
- arvioida kriittisesti toiminnassaan ja palvelujen kehittämisessä vanhustyön eettisten ja yhdenvertaisuuden periaatteiden toteutumista

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa
- määritellä ja kuvata palvelurakenteen ja -verkostojen toimintaa, laadunvarmistusta ja kehittämistarpeita
- määritellä ja käyttää verkostojohtamisen ja -kehittämisen sekä palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä
- määritellä ja kuvata digitaalisuuden merkitystä palvelujen järjestämisessä ja kehittämisessä
- toimia palvelujen kehittämisessä vanhustyön eettisten ja yhdenvertaisuuden periaatteiden mukaisesti

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ennakkotehtävä ja oppimistehtävä
Osallistuminen