Vanhustyön tuloksellisuus ja palveluverkoston kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000CY22-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 30.09.2020
Ajoitus
20.10.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Vanhustyön tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettaja
- Marjatta Komulainen
- Panu Karhinen
- Tuula Mikkola
Vastuuopettaja
Tuula Mikkola
Ryhmät
-
S1620S6Vanhustyön tutkinto-ohjelma ylempi
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa,
- arvioida ja analysoida vanhuspalvelujärjestelmän toimintaa ja laatua
- soveltaa palvelumuotoilun periaatteita vanhuspalvelujen, palveluprosessien, asiakkaan palveluketjujen ja johtamisen kehittämisessä erilaisten ja moninaisten ikäihmisten palvelujen tarpeiden näkökulmasta
- verkostoitua ja soveltaa verkostojohtamisen ja asiakaslähtöisen kehittämisen periaatteita moninaisten palvelujen käyttäjien näkökulmasta
- hyödyntää digitaalisia palveluja palveluverkoston kehittämisessä
Sisältö
- Palvelujärjestelmän toiminta ja laadunvarmistus
- Palvelumuotoilun periaatteet ja lähtökohdat
- Verkostojohtaminen ja asiakaslähtöinen kehittäminen
- Digitaaliset palvelut
Oppimateriaalit
-
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Etäopetus
Verkko-opetus
Työpaja
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op (5*27 h= 135 opiskelijan työtä)
Sisällön jaksotus
Lähipäivät:
1.3.11.2020,
2.11-12.11.2020
3.1.12.2020
Lähipäivien välillä on itsenäistä verkko-opiskelua ja oppimistehtävän tekemistä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa
- määritellä ja kuvata palvelurakenteen ja -verkostojen toimintaa, laadunvarmistusta ja kehittämistarpeita
- määritellä ja käyttää verkostojohtamisen ja -kehittämisen sekä palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä
- määritellä ja kuvata digitaalisuuden merkitystä palvelujen järjestämisessä ja kehittämisessä
- toimia palvelujen kehittämisessä vanhustyön eettisten ja yhdenvertaisuuden periaatteiden mukaisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa
- analysoida ja perustella palvelurakenteen ja -verkostojen toimintaa, laadunvarmistusta ja kehittämistarpeita
- valita ja soveltaa erilaisia verkostojohtamisen ja -kehittämisen sekä palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä
- analysoida ja perustella digitaalisuutta palvelujen järjestämisessä ja kehittämisessä
- analysoida ja toteuttaa palvelujen kehittämisessä vanhustyön eettisiä ja yhdenvertaisuuden periaatteita
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa
- arvioida kriittisesti ja tavoitteellisesti palvelurakenteen ja -verkostojen toimintaa, laadunvarmistusta ja kehittämistarpeita
- arvioida kriittisesti ja kehittäen erilaisia verkostojohtamisen ja -kehittämisen sekä palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä
- arvioida kriittisesti ja kehittää digitaalisuutta palvelujen järjestämisessä ja kehittämisessä
- arvioida kriittisesti toiminnassaan ja palvelujen kehittämisessä vanhustyön eettisten ja yhdenvertaisuuden periaatteiden toteutumista
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa
- määritellä ja kuvata palvelurakenteen ja -verkostojen toimintaa, laadunvarmistusta ja kehittämistarpeita
- määritellä ja käyttää verkostojohtamisen ja -kehittämisen sekä palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä
- määritellä ja kuvata digitaalisuuden merkitystä palvelujen järjestämisessä ja kehittämisessä
- toimia palvelujen kehittämisessä vanhustyön eettisten ja yhdenvertaisuuden periaatteiden mukaisesti
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ennakkotehtävä ja oppimistehtävä
Osallistuminen