Siirry suoraan sisältöön

Palvelumuotoilu (3 op)

Toteutuksen tunnus: LX00EN09-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.09.2020 - 11.10.2020

Ajoitus

19.10.2020 - 13.12.2020

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • MAR Liiketalous ope

Vastuuopettaja

Anne Perkiö

Ryhmät

  • LITO_VV
    Vapaastivalittavat, liiketalous

Tavoitteet

Kurssin käytyä opiskelija osaa:
* tunnistaa ja analysoida asiakaskokemukseen vaikuttavat tekijät,
* suunnitella ja toteuttaa palvelumuotoilun prosessin vaiheet (Tuplatimantti menetelmä)
* tunnistaa ja visualisoida palvelua käyttävän asiakkaan toiminnan (Customer Journey Mappingin)
* tunnistaa ja analysoida palvelun kehittämisen kohteet (Value proposition canvas)
* sitoa yhteen asiakkaan, palvelun ja palvelua tuottavat toiminnot (Service Blueprint)

Sisältö

* Palvelumuotoilun teoria ja viitekehys
* Palvelumuotoilun menetelmät

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op