Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin analytiikka (5 op)

Toteutuksen tunnus: LX00DM62-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.05.2020 - 09.08.2020

Ajoitus

24.08.2020 - 11.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Pirjo Elo

Vastuuopettaja

Anne Perkiö

Ryhmät

  • LXD18S1
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
  • LXD18S1_M1
    LXD18S1_M1
  • LXD18S1_M2
    LXD18S1_M2

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää analytiikan käytön merkityksen markkinoinnissa ja osaa analysoida yrityksen toimintaa ja asiakkuuksia eri tietolähteistä koostetun informaation pohjalta.

Sisältö

-analytiikan hyödyntäminen markkinoinnissa
-sähköisen liiketoiminnan työkalujen hyödyntäminen analytiikassa
-markkinoinnin eri tietolähteet

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella

Oppimateriaalit

Opettajan oma materiaali, kirjallisuus/artikkelit ja Googlen aineistot
Pyyhtiä, Tomi ym: Digin mitalla 2.0 : verkkomarkkinoinnin ja -myynnin mittaamisen käsikirja, 2017
Sponder, Marshall & Khan, Gohar F.: Digital analytics for marketing, 2018

Opetusmenetelmät

Luennot ja työpajat
Itsenäinen opiskelu Google Analytics -sertifikaattitestiä varten

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailevat luennoitsijat yrityksistä.
Kurssin aikana suoritetaan Googlen yleinen Google Analytics -sertifikaatti.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.
Google Analytics -sertifikaattikokeen voi suorittaa milloin vain ja uusia rajattoman määrän kertoja.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Harjoitustehtävät voi tehdä omatoimisesti, mutta kolmen vierailijaluennon pohdinta vaatii läsnäoloa vierailujen aikana.

Lisätietoja opiskelijoille

Esitietovaatimuksena: Markkinointiviestintä (5 op) ja Markkinointitutkimus (5 op) tai vastaavat tiedot

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa
asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustehtävät 60 %
Google Analytics -sertifikaatin suoritus 40 %

Esitietovaatimukset

Liiketalouden perustutkinto Markkinointi 5 op sekä Markkinointiviestintä 5 op tai vastaavat tiedot