Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiprosessin suunnittelu ja toteutus (5 op)

Toteutuksen tunnus: LX00DM59-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.05.2020 - 09.08.2020

Ajoitus

25.08.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Pia Hellman

Vastuuopettaja

Anne Perkiö

Ryhmät

  • LXD18S1
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
  • LXD18S1_M2
    LXD18S1_M2

Tavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa uudelle tai olemassa olevalle tuotteelle tai palvelulle konversion ja liidienhoidon kehityssuunnitelman.

Sisältö

-digitaaliset prosessit ja niiden suunnittelu
-liidien hoito ja konversio markkinoinnin automaatioympäristössä
-automaatioympäristön luonti ja asetukset monikanavaympäristössä

Oppimateriaalit

o Luentomateriaalit
o HubSpot manuaalit ja videot
o Inbound certificate materiaalit
o Chaffey, Dave & Smith P R. Digital Marketing eXcellence: Planning and Optimizing Online Marketing, Routledge 2017, 5th Edition Required Resources and Readings:
o Inbound Marketing, Revised and Updated: Attract, Engage, and Delight Customers Online. Brian Halligan, Dharmesh Shah; Wiley, 2014.

Opetusmenetelmät

• Luennot ja työpajat
• Vierailijat
• HubSpot Inbound sertifikaatti
• HubSpot Inbound kehityssuunnitelman video yksin tai maks. 3 hlön ryhmissä
• HubSpot kehityssuunnitelmien vertaisarviointi

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailijat

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

NA

Kansainvälisyys

NA

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

NA

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

100 tuntia itsenäistä/ryhmätyöskentelyä
35 tuntia luennot ja työpajat

Sisällön jaksotus

Katso kurssin aikataulu Oma/kurssin työtila

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa
asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

HubSpot Inbound sertifikaatti suoritettuna 0 tai 20p.
HubSpot kehityssuunnitelma 0-80p.

Pakollinen läsnäolo projektityön välicheckissä, vierailijoiden luennoilla sekä viimeisellä luennolla eli projektityön esityksessä, poissaolot -10 pistettä/kerta. HUOM! Näitä ei voi korvata muilla keinoilla. Tehtäväuusintojen ja myöhästyneiden tehtäväpalautusten mahdollinen maksimipistemäärä on 50%. Jokainen osa-alue on suoritettava hyväksytysti. Kurssin hyväksytty minimipistemäärä 50p.

Esitietovaatimukset

Liiketalouden perusopinto Markkinointi 5 op sekä Markkinointiviestintä 5 op tai vastaavat tiedot