Siirry suoraan sisältöön

Markkinointistrategia (5 op)

Toteutuksen tunnus: LX00BW75-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

30.11.2020 - 10.01.2021

Ajoitus

18.01.2021 - 17.03.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Pia Väkiparta-Lehtonen
  • Kristiina Suihko

Vastuuopettaja

Anne Perkiö

Ryhmät

  • LXD19S1_M1
    LXD19S1_M1
  • LXD19S1_M2
    LXD19S1_M2

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointistrategiaa ja arvioida markkinointipäätösten vaikutuksia yrityksen tulokseen ja kilpailutilanteeseen. Hän oppii laatimaan markkinointistrategian sekä siihen perustuvan markkinointisuunnitelman ja osaa viestiä kehittämistyön eri vaiheissa selkeästi ja havainnollisesti sekä suullisesti että kirjallisesti.

Sisältö

-markkinointistrategia
-markkinoinnin suunnittelu
-markkinoinnin kilpailukeinojen soveltaminen
-argumentointi ja hyvä ammattikielen käyttö

Oppimateriaalit

Rajagopal, 2018, Contemporary Marketing Strategy - Analyzing Consumer Behavior to Drive Managerial Decision Making, Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland
tai e-kirja: ISBN 978-3-030-11911-9

Kniivilä, Sonja & Lindblom-Ylänne, Sari & Mäntynen, Anne 2012. Tiede ja teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. 1.–2. painos. Sanoma Pro, Helsinki.
Kirjalista tarpeen mukaan
Opettajan jakama materiaali

Opetusmenetelmät

Harjoitustehtävät
Simulaatiopeli

Lisätietoja opiskelijoille

Liiketalouden perusopinnot Markkinointi 5 op sekä Orientointi ja ammatillisen osaamisen rakentaminen 5 op (viestinnän osuus) ja Liike-elämän viestintä 5 op tai vastaavat tiedot

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa
asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustehtävät 80 %
Simulaatiopeli 20 %

Esitietovaatimukset

Liiketalouden perusopinnot Markkinointi 5 op sekä Orientointi ja ammatillisen osaamisen rakentaminen 5 op (viestinnän osuus) ja Liike-elämän viestintä 5 op tai vastaavat tiedot