Monimuotoisuuden johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: L000CF92-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.05.2019 - 15.05.2019
Ajoitus
03.09.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kuntoutus ja tutkiminen
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Master's Degree Programme in Health Business Management (Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
- Master's Degree Programme in Health Business Management (Tekniikan ja liikenteen ala)
- Master's Degree Programme in Health Business Management (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
Opettaja
- Marianne Pitkäjärvi
- Tricia Cleland Silva
Vastuuopettaja
Tricia Cleland Silva
Ryhmät
-
S1118S6Degree Programme in Health Business Management ylempi
-
L0518S6Degree Programme in Health Business Management ylempi
Tavoitteet
Opiskelija tuntee moninaisuuden käsitteen ja sen ajankohtaiset ilmenemismuodot erilaisissa
organisaatioissa. Opiskelija osaa perustella, miksi moninaisuuden johtamisella on merkitystä
yrityksen menestymisessä, esim. organisaatiomuutosten toteuttamisessa, innovaatioiden
etsimisessä tai muutettaessa vakiintuneita tai vanhentuneita prosesseja ja käytäntöjä. Ajankohtaiset yritysesimerkit tukevat opitun siirtämistä käytäntöön.
Sisältö
Moninaisuuden (diversiteetin) osa-alueet ja ilmenemismuodot organisaatioissa ja yrityselämässä, ajankohtaiset teemat moninaisuuden johtamisessa. Ennakkotehtävä orientoi opiskelijan tarkastelemaan kokemuksiaan moninaisuudesta ja
moninaisuuden johtamisesta käsin.
Aika ja paikka
3.9. 9 - 12
8.10- 9 - 12
Myllypuron kampuksella
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetus
Kirjallisuus
Rekflektoiva essee
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
? Reflection essay based on course book (8-10 pages) (due October 1st) (60%)
? In class workshop and mandatory participation (40%) (October 8th, 2019)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/ A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
8 t kontaktiopetusta
123 t ohjattua itsenäistä työskentelyä
Sisällön jaksotus
3.9. 9 - 12 in class lecture
8.10. 9 - 12 group work shop
Lisätietoja opiskelijoille
Luennoitsijat:
Dr Tricia Cleland Silva
Content:
To fully work through issues of difference and foster greater levels of fairness and inclusions within organizations, it is critical to understand the human mind-its conscious and unconscious dimensions.
In this course, we will explore leadership as an inside-out process, that inner skills—including self-awareness, empathy, and bias management—are essential in nurturing workplace diversity and inclusion.
This course aims to develop leadership and management skills which foster deep diversity and inclusion in the workplace. To fulfill this aim, the course requires students to critically reflect on the reading of Shakil Choudhury’s Deep Diversity, a practical and evidence-based lens that can be used to enhance our understanding of systemic discrimination based on gender and race.
The reading and reflections will be followed by a collaborative teaching method in which the students co-create stories on diversity with the intention to create a future story of inclusion together.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
? Reflection essay based on course book (8-10 pages) (due October 1st) (60%)
? In class workshop and mandatory participation (40%) (October 8th, 2019)
Esitietovaatimukset
An appropriate Bachelor's Degree (i.e. the student must have a Master's level study place at an institution of Higher Education)
Lisätiedot
Opintojakson opetuskieli on englanti.
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0 (hylätty) – 5 (kiitettävä).