Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen muotoilu (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00ED26-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

24.03.2022 - 08.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 20

Koulutus

  • Muotoilun tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Markku Luotonen

Vastuuopettaja

Markku Luotonen

Ryhmät

  • KXE21S1XR
    XR Design

Tavoitteet

Opiskelija tuntee 3D-teknologiassa käytettävät keskeiset digitaalisen muotoilun (Digital Sculpting) työkalut ja tekniikat sekä osaa tuottaa niillä 3D- ja XR-sovelluksissa käytettäviä 3D-malleja.

Sisältö

- orgaanisten ja geometristen 3D-mallien muovailu
- muovailumallien teksturointi
- 3D-mallien optimointi XR-sovelluksiin

Opetusmenetelmät

Kurssilla perehdytään digitaaliseen mallintamiseen ja muovailuun pääasiassa ZBrush-ohjelmalla. Palautettavat tehtävät voi tehdä myös muilla muovailuohjelmilla.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee digitaalisen veistämisen työtavat ja osaa toteuttaa digitaalisen veistoksen perustasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee digitaalisen veistämisen työtavat ja osaa suunnitella, valita ja toteuttaa erilaisia työnkulkuja ja perustella valintoja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee erinomaisesti digitaalisen veistämisen työprosesseja ja niihin liittyviä työkaluja ja osaa perustella valintansa. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä. Opiskelija osaa totetuttaa vaativia digitaalisia veistoksia laadukkaasti. Opiskelija osaa suunnitella hyvin ajankäyttöä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija pystyy itsenäisesti toteuttamaan perustason digitaalisen veistoksen, niin että lopputulos on laadukas ja käytetyt työmenetelmät perusteltavissa suhteessa haluttuun lopputulokseen.