Tapahtumamarkkinointi ja yritysyhteistyö (5 op)
Toteutuksen tunnus: KX00CZ86-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
30.11.2020 - 13.12.2020
Ajoitus
15.03.2021 - 23.05.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuuripalvelut ja musiikki
Toimipiste
Hämeentie 153
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tytti Huhtaniska
Vastuuopettaja
Leena Björkqvist
Ryhmät
-
KXB19S1Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
Opiskelija perehtyy yritysyhteistyöhön, sponsorointiin, promootioon ja tapahtumamarkkinointiin osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tehdä mediasuunnitelman ja rakentaa tapahtumaperusteisen markkinointikampanjan. Opiskelija hallitsee markkinointikampanjan johtamisen perusteita luomalla projektille kumppani-, kontakti-, aika- ja henkilöstöresurssit kattavan toimintasuunnitelman.
Sisältö
- Mediasuunnitelma
- Markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus
- Markkinointitekniikat
- Sponsorointi
- Promotointi
- Tapahtumamarkkinointi
Oppimateriaalit
Korkiakoski, Gerdt. 2016. Ylivoimainen asiakaskokemus. Alma Talent
Isohookana, Heli. 2011. Yrityksen markkinointiviestintä. SanomaPro.
Kalliomäki, Anne 2014. Tarinallistaminen, palvelukokemuksen punainen lanka. Helsinki. Alma Talent Oy.
Catani, Johanna. 2017. Onnistunut yritystilaisuus. Alma Media.
Valanko, E. 2009. Sponsorointi, Yhteistyökumppanuus strategisena voimana. Talentum.
Opetusmenetelmät
Luennot
Oppimistehtävät
Ryhmätentti
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3op markkinointi
2op tapahtumamarkkinointi, sponsorointi, promotointi
1op tentti
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia ja laatia realistisen mediakampanjan toimintasuunnitelman. Opiskelija osaa kulttuurialan ammattilaisena osallistua yritys- ja sponsorointiyhteistyöhön.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa tehdä toimivan mediakampanjan sekä osoittaa hallitsevansa markkinointikampanjan johtamisen perusteita toimintasuunnitelmaa laatiessaan. Opiskelija osaa suunnitella asiakkaan brändiä tukevaa tapahtumaistettua markkinointia sekä tulosten mittaamisen keinoja. Opiskelija osaa rakentaa yritysyhteistyötä ja analysoida yhteistyötä eri osapuolien näkökulmista. Opiskelija ymmärtää sitouttamisen tarjoamat liiketoiminnalliset hyödyt ja kykenee innovatiivisesti kehittämään eri sidosryhmien sitoutumista edesauttavia mekanismeja.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät
Ryhmätentti
Tuntiaktiivisuus