Siirry suoraan sisältöön

Tapahtumamarkkinointi ja yritysyhteistyö (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00CZ86-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

30.11.2020 - 13.12.2020

Ajoitus

15.03.2021 - 23.05.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuuripalvelut ja musiikki

Toimipiste

Hämeentie 153

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Tytti Huhtaniska

Vastuuopettaja

Leena Björkqvist

Ryhmät

  • KXB19S1
    Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy yritysyhteistyöhön, sponsorointiin, promootioon ja tapahtumamarkkinointiin osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tehdä mediasuunnitelman ja rakentaa tapahtumaperusteisen markkinointikampanjan. Opiskelija hallitsee markkinointikampanjan johtamisen perusteita luomalla projektille kumppani-, kontakti-, aika- ja henkilöstöresurssit kattavan toimintasuunnitelman.

Sisältö

- Mediasuunnitelma
- Markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus
- Markkinointitekniikat
- Sponsorointi
- Promotointi
- Tapahtumamarkkinointi

Oppimateriaalit

Korkiakoski, Gerdt. 2016. Ylivoimainen asiakaskokemus. Alma Talent
Isohookana, Heli. 2011. Yrityksen markkinointiviestintä. SanomaPro.
Kalliomäki, Anne 2014. Tarinallistaminen, palvelukokemuksen punainen lanka. Helsinki. Alma Talent Oy.
Catani, Johanna. 2017. Onnistunut yritystilaisuus. Alma Media.
Valanko, E. 2009. Sponsorointi, Yhteistyökumppanuus strategisena voimana. Talentum.

Opetusmenetelmät

Luennot
Oppimistehtävät
Ryhmätentti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3op markkinointi
2op tapahtumamarkkinointi, sponsorointi, promotointi
1op tentti

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia ja laatia realistisen mediakampanjan toimintasuunnitelman. Opiskelija osaa kulttuurialan ammattilaisena osallistua yritys- ja sponsorointiyhteistyöhön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tehdä toimivan mediakampanjan sekä osoittaa hallitsevansa markkinointikampanjan johtamisen perusteita toimintasuunnitelmaa laatiessaan. Opiskelija osaa suunnitella asiakkaan brändiä tukevaa tapahtumaistettua markkinointia sekä tulosten mittaamisen keinoja. Opiskelija osaa rakentaa yritysyhteistyötä ja analysoida yhteistyötä eri osapuolien näkökulmista. Opiskelija ymmärtää sitouttamisen tarjoamat liiketoiminnalliset hyödyt ja kykenee innovatiivisesti kehittämään eri sidosryhmien sitoutumista edesauttavia mekanismeja.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät
Ryhmätentti
Tuntiaktiivisuus