Siirry suoraan sisältöön

Musiikin oppiminen ja opettaminen 8. solaop (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00CQ49-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2019 - 16.12.2019

Ajoitus

01.01.2020 - 31.07.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

(2016-2018) Musiikki

Toimipiste

Musiikki

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Musiikin tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Kimmo Salonen
  • Sanna Vuolteenaho
  • Antti Rissanen
  • Sirkku Wahlroos-Kaitila
  • Silja Raitio-Heikinheimo
  • Ilkka Teerijoki
  • Leena Unkari-Virtanen
  • musiikki virtuaali

Vastuuopettaja

Sanna Vuolteenaho

Ryhmät

  • KXF16S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma

Aika ja paikka

Yhteiset tapaamiset:
to 9.1. klo 13-15.30 Leena U-V, Ikigai
to 16.1. klo 13.00-15.30 Kontti 5, SV Moppi 8 sisällöt, pedagoginen digitarina portfolioon liitettäväksi
pe 24.1. EDUCA-messut Messukeskuksessa (tai la 25.1. jos ei pääse 24.1.) TÄMÄ KAIKILLE VUOSIKURSSEILLE
to 16.4. klo 13-15.30 Kontti 5, SV, katsotaan toistemme digitarinat
to 23.4. klo 13-15.30 Annalan huvilassa opintojakson päätös, lauluyhtyepedin esiintyminen, myös mahdollisuus muillekin pedioppilaille esim. kamarimusiikkipedille SV

Musiikin johtamien: Antti Rissanen
30.1., 6.2., 12.3. (projektiviikko, saattaa olla päällekäisyyksiä), 19.3., 26.3., 2.4.
klo 13-15.30 AK245 (sisäilmahaaste opettajalla tiedossa, neuvottelusa myös KHMOn tilat, Helsinginkatu 3/etäosallistumismahdollisuus, opettaja tiedottaa)

Rytmimusiikin yhtyelaulun johtaminen: Asta Levy (Merzin sairasloma sijainen)
30.1., 6.2., 13.2., 27.2., 5.3., 12.3.(projektiviikko, saattaa olla päällekäisyyksiä), 19.3., 26.3., 2.4., 9.4.
klo 11.00-12.30 KONTTI 5, ruokatauko, lauluyhtyepedi klo 13.30-15.00 ja palaute 15-15.30

Bändipedissä jatkavilla omat luennot, Ville Kervinen 9.1., 16.1., 23.1.ja 30.1., klo 16.00-17.45 Kontti 5

Syventävät tms. instrumenttipedit (instrumenttikohtaiset opettajat) ja kamarimusiikkipedi (Seppo Reinikainen) erikseen ilmoitettuina aikoina Pohjois-Haagassa.
Valittavat modulit:

Musiikinteknologia: Tommi Paju, päivät to 14.11. klo 13-15.30 ja to 12.12. klo 13-15.30, kolmoiskontti 5 Arabia > toteutui osittain jo ennen joulua, 3. tapaaminen erikseen sovittava opettajan kanssa

Musiikinhahmoaineet: Erno Aalto-U >ei toteutunut ennen joulua suunnitelmista huolimatta, 2x 120 min ehdotetut päivät 23.1. ja 27.2. klo 13-15, Kontti 5
Biisinkirjoittaminen: tektuo-opiskelijaa Helena Haaparanta, myöhemmin keväälle sovitaan lisäksi Saaran ja Elinan vetämä kerta
heti lukuvuoden aluksi: ti 7.1. ja ke 8.1. klo 14-17 Kontti 5
Bändisoitinkaruselli: Solaop- opiskelija Jussi Nykänen
heti lukuvuoden aluksi: ti 7.1. ja ke 8.1. klo 10 - 14 Kontti 5
Kamarimusiikki: Ilkka T > aika ja paikka tarkentuu myöhemmin
Lied: Heikki P. > aika ja paikka tarkentuu myöhemmin
The Estill Voice Model Demo: Ira Kaspi to 23.1. klo 13.00-15.15 Iran laulustudiolla Töölössä

Oppimateriaalit

Opettajan ohjeistuksen mukaan

Opetusmenetelmät

Osallistava luento
Oppimispäiväkirja
Oppimistehtävät ja pedagogisen portfolion työstäminen/digitarina
Itsenäinen työskentely
Opetusharjoittelu

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opetusharjoittelu: ohjaavaopettaja

Bändipedi: Ville Kervinen
Lauluyhtyepedi: Asta Levy
Kamarimusiikkipedi: Seppo Reinikainen
Klassinen laulu: Sirkku organisoi
Viulu: Silja / Sepi
Klassinen piano: Kimmo

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- Yhtyeen johtaminen/lauluyhtyepedagogiikka sekä yhteiset muut tapaamiset, 2 op
- kaksi vapaasti valittavaa modulia: 1 op Musiikinteknologia (Musiikinteknologia, Musiikin hahmoaineet Biisinkirjoittaminen, Bändisoittimet tutuiksi, Kamarimusiikki, Lied, Estill, apuraha tai joku muu sparraus) 4. vuoden opintojen kevään kuormittavuuden takia osa moduleista on aloitettu jo syksyllä -19
- Opetusharjoittelu; popjazzz lauluyhtye/ bändi, syventävä oph instrumentti/laulu, joku muu erikseen sovittu 2 op

Lisätietoja opiskelijoille

MOPPI 8 sisällöt ja aikataulut voivat vielä muuttua. Aikataulu yleisesti torstaisin klo 13-15.30, pieniä modulikohtaisia muutoksia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Läsnäolo, opetusharjoittelu ja oppimistehtävien tekeminen
- sanallinen palaute
- ohjattu vertaispalaute