Tutkimukselliset opinnot (5 op)
Toteutuksen tunnus: KQ00BO88-3014
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.05.2021 - 30.09.2021
Ajoitus
01.10.2021 - 18.02.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Merja Kosonen
- Mika Säteri
Vastuuopettaja
Merja Kosonen
Ryhmät
-
KXE18S1SASisustusarkkitehtuuri
-
KXE18S1TSTekstiilisuunnittelu
-
KXE18S1TMTeollinen muotoilu
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee opinnäytetyöprosessin metodologiset ja viestinnälliset vaatimukset, myös kansainvälisessä asiayhteydessä.
Opiskelija osaa laatia tutkimussuunnitelman, viitata käytettyihin lähteisiin, tuntee kirjoitusprosessin. Opiskelija osaa argumentoida ja perustella valintojaan ja hallitsee opinnäytetyön raportoinnin. Hän tuntee ammattikorkeakoulun opinnäytetyön vaatimukset ja laadullisen tutkimusprosessin. Opiskelija osaa valita oikeat tutkimusmenetelmät ratkaistavaan ongelmaan. Hän osaa laatia englanninkielisen abstraktin.
Sisältö
Opinnäytetyön metodologian ja raportoinnin sekä suullisen esittämisen perusteet:
- opinnäytetyötekstin laatiminen
- englanninkielisen abstraktin laatiminen
- lähteiden eettinen ja kriittinen käyttö ja merkintätavat
- tiedonhankinnan ja jäsentämisen taidot
- argumentointi ja perustelu
- tieteellisen työskentelyn ja kirjoittamisen pääperiaatteet
- laadullisen tutkimuksen prosessi alusta loppuun·
Oppimateriaalit
Materiaali Google Drivessa
Opetusmenetelmät
Luento. Ohjautut harjoitukset. Ryhmätehtävät. Opinnäytetyöanalyysi. Yksilöohjaus. Prosessikirjoittaminen.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee opinnäytetyöprosessin metodologiset ja viestinnälliset vaatimukset, myös kansainvälisessä asiayhteydessä. Opiskelija osaa laatia tutkimussuunnitelman, viitata käytettyihin lähteisiin ja tuntee kirjoitusprosessin. Opiskelija osaa argumentoida ja perustella valintojaan ja hallitsee opinnäytetyön raportoinnin. Hän tuntee ammattikorkeakoulun opinnäytetyön vaatimukset ja laadullisen tutkimusprosessin. Opiskelija osaa valita oikeat tutkimusmenetelmät ratkaistavaan ongelmaan. Hän osaa laatia englanninkielisen abstraktin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee opinnäytetyöprosessin metodologiset ja viestinnälliset vaatimukset, myös kansainvälisessä asiayhteydessä. Opiskelija osaa laatia tutkimussuunnitelman, viitata käytettyihin lähteisiin, tuntee kirjoitusprosessin. Opiskelija osaa argumentoida ja perustella valintojaan hyvin ja hallitsee opinnäytetyön raportoinnin. Hän hallitsee ammattikorkeakoulun opinnäytetyön vaatimukset ja laadullisen tutkimusprosessin. Opiskelija osaa valita ja soveltaa oikeat tutkimusmenetelmät ratkaistavaan ongelmaan. Hän osaa laatia englanninkielisen abstraktin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee laajasti opinnäytetyöprosessin metodologiset ja viestinnälliset vaatimukset, myös kansainvälisessä asiayhteydessä. Opiskelija osaa laatia tutkimussuunnitelman, viitata käytettyihin lähteisiin, tuntee kirjoitusprosessin. Opiskelija osaa argumentoida ja perustella valintojaan laajasti ja hallitsee opinnäytetyön raportoinnin. Hän hallitsee ammattikorkeakoulun opinnäytetyön vaatimukset ja laadullisen tutkimusprosessin. Opiskelija osaa valita ja soveltaa oikeat tutkimusmenetelmät ratkaistavaan ongelmaan. Hän osaa laatia englanninkielisen abstraktin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee opinnäytetyöprosessin metodologiset ja viestinnälliset vaatimukset, myös kansainvälisessä asiayhteydessä. Opiskelija osaa laatia tutkimussuunnitelman, viitata käytettyihin lähteisiin ja tuntee kirjoitusprosessin. Opiskelija osaa argumentoida ja perustella valintojaan ja hallitsee opinnäytetyön raportoinnin. Hän tuntee ammattikorkeakoulun opinnäytetyön vaatimukset ja laadullisen tutkimusprosessin. Opiskelija osaa valita oikeat tutkimusmenetelmät ratkaistavaan ongelmaan. Hän osaa laatia englanninkielisen abstraktin.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi.