Strateginen brändijohtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: KO00EH74-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
30.11.2020 - 13.12.2020
Ajoitus
05.02.2021 - 16.04.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurituotannon ja vaatetuksen tiimi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 20
Koulutus
- Vaatetusalan tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettaja
- Raija Grahn
Vastuuopettaja
Irmeli Osara
Ryhmät
-
K0920S6Vaatetusalan tutkinto-ohjelma ylempi
Tavoitteet
Opintojakson jälkeen opiskelija:
• laajentaa ammatillista osaamistaan strategiseen brändijohtamiseen ja esimiestyötaitoihin.
• ymmärtää informaatiotekniikan ja yrityksen tietojärjestelmien merkityksen työssään sekä työyhteisön toimivuuden ja työhyvinvoinnin merkityksen brändin menestymisessä.
• osaa tehdä ratkaisuja ottaen huomioon yksilön, yrityksen sekä brändin näkökulmat.
Sisältö
• Strategisen ajattelun lähtökohdat
• Toimintaympäristön strateginen seuranta: megatrendit, brändin asemointi kilpailijoihin ja asiakkaisiin nähden, yrityksen tietojärjestelmän tuottaman informaation hyödyntäminen
• Brändin strateginen hallinta: visuaalinen näkökulma
• Strateginen johtaminen: yrityksen sisäinen brändäys
• Brändin strateginen näkyvyys ja verkkokauppa: brändin verkkoympäristön hallinta
• Työyhteisön toiminta ja työhyvinvointi
Aika ja paikka
Aika ja paikka kirjoitusohje tähän.
5.2. 9.00 - 15.30 Zoom (verkkoyhteys)
26.2. 9.00 - 15.30 Zoom
19.3. 9.00 - 15.30 Zoom
16.4. 9.00 - 15.30 Tapahtumasali 1
Oppimateriaalit
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus kirjoitusohje tähän.
Suuri integraatiokirja - Markkinointi, myynti, viestintä Markku Vierula, 2014 Talentum
Löytyy myös e-kirjana
Palvelujen johtaminen ja markkinointi, Christian Grönroos, 2015 Talentum
Suuri markkinointikirja, Timo J Rope uusin painos, Talentum
Työhyvinvointi, Marja-Liisa Manka 2016, talentum pro (myös e-kirjana)
Strateginen johtaminen: menestyksen timantti, Mika Kamensky 2014, Talentum (myös e-kirjana)
Intohimona brändit
Intohimona brändit-kolme vuosikymmentä brändien parissa.Vahtola Marina
Muu kirjallisuus opiskelijan oman valinnan mukaan.
Opetusmenetelmät
Työmuodot kirjoitusohje tähän.
Luennot ja harjoitustyö
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö kirjoitusohje tähän.
Työelämäyhteistyö, oppimistehtävä perustuu osittain yrityshaastatteluun.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttien ajankohdat kirjoitusohje tähän.
Opintojaksolla ei ole tenttiä Tentin sijaan tehdään kirjallinen oppimistehtävä "Brändianalyysi"
Kansainvälisyys
Kansainväliset yhteydet kirjoitusohje tähän.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat kirjoitusohje tähän.
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus kirjoitusohje tähän.
1 op on 27 työtuntia, opintojakson pituus on 135 työtuntia, joista 27 tuntia toteutetaan lähiopetuksena.
Itsenäisen työn osuus on 109 tuntia.
Sisällön jaksotus
Sisällön jaksotus kirjoitusohje tähän.
Lisätietoja opiskelijoille
Lisätietoja opiskelijoille kirjoitusohje tähän.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
• Opiskelija on osittain saavuttanut opintojakson tavoitteet.
• Opiskelija on osannut tyydyttävästi soveltaa tietoa ja käyttää kirjallisuutta oppimistehtävissään.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
• Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojakson tavoitteet.
• Opiskelija on osannut hyvin hankkia ja soveltaa tietoa ja käyttää sitä oppimistehtävissään.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
• Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojakson tavoitteet.
• Opiskelija on osannut erinomaisesti hankkia ja soveltaa tietoa ja käyttää sitä oppimistehtävissään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
• Opiskelija on osittain saavuttanut opintojakson tavoitteet.
• Opiskelija on osannut tyydyttävästi hankkia ja soveltaa tietoa oppimistehtävissään.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1)
• Opiskelija on osittain saavuttanut opintojakson tavoitteet.
• Opiskelija on osannut tyydyttävästi soveltaa tietoa ja käyttää kirjallisuutta oppimistehtävissään.
Hyvä (3)
• Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojakson tavoitteet.
• Opiskelija on osannut hyvin hankkia ja soveltaa tietoa ja käyttää sitä oppimistehtävissään.
Kiitettävä (5)
• Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojakson tavoitteet.
• Opiskelija on osannut erinomaisesti hankkia ja soveltaa tietoa ja käyttää sitä oppimistehtävissään.
.