Siirry suoraan sisältöön

Kuvan ja kuvituksen jatko-opintojakso (5 op)

Toteutuksen tunnus: KM00BY44-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2019 - 01.09.2019

Ajoitus

26.08.2019 - 29.11.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 20

Koulutus

  • Viestinnän tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Tuomas Aatola
  • Kai Talonpoika

Vastuuopettaja

Kai Talonpoika

Ryhmät

  • KXD16S1GSA
    Graafinen suunnittelu, S16, Painotuotteet ja visuaalinen viestintä

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee kuvituksen keskeiset käsitteet ja tekniikat Opiskelija osaa tehdä kuvituksia erilaisiin julkaisuihin. Opiskelija osaa analysoida kuvallista aineistoa.

Sisältö

kuvan analyysi
- kuvittamisen tekniikat
- asiakaslähtöinen kuvittaminen

Oppimateriaalit

-

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, harjoitustehtävät

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija
- osallistuu opetukseen edellytetyssä laajuudessa
- suorittaa annetut tehtävät hyväksytysti
- ymmärtää opintojakson keskeiset sisällöt

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- hallitsee opintojakson sisällöt ja soveltaa oppimaansa omaan työhönsä
- kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan
- ymmärtää kuvasuunnittelun osana graafista suunnittelua

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti ja itseohjautuvasti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta ja luovaa ongelmanratkaisukykyä
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- osaa soveltaa opintojaksolla opetettuja asioita omaperäisellä tavalla omaan työhönsä
- kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan ja tiedon soveltamiseen
- ymmärtää kuvasuunnittelun osana graafista suunnittelua
- osoittaa ammatillisen identiteetin kehittymistä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät 80 %
Osallistuminen 20 %