Siirry suoraan sisältöön

Portfolio (5 op)

Toteutuksen tunnus: KM00BL44-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

30.11.2020 - 10.01.2021

Ajoitus

07.04.2021 - 19.05.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 20

Koulutus

  • Muotoilun tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Kai Talonpoika
  • Katri Myllylä

Vastuuopettaja

Katri Myllylä

Ryhmät

  • KXE20S1GS
    Visuaalisen viestinnän muotoilu - Graafinen suunnittelu

Tavoitteet

Opiskelija osaa dokumentoida ammatillista kehittymistään ja eritellä sitä kirjallisesti, visuaalisesti ja suullisesti. Opiskelija osaa arvioida omaa osaamistaan suhteessa työelämän vaatimuksiin. Opiskelija tuntee erilaisten portfolioiden lähestymistapoja ja pystyy arvioimaan erilaisiin tarkoituksiin käytettävien portfolioiden tarpeita ja erityisvaatimuksia. Opiskelija osaa tuottaa laadukkaan ja tavoitteiden kannalta tarkoituksenmukaisen oppimisportfolion ja/tai ammatillisen portfolion kirjallisena ja visuaalisena tuotteena. Opiskelija ymmärtää itsearvioinnin merkityksen osana portfolioprosessia ja ammatti-identiteetin syntymistä. Opiskelija osaa hyödyntää portfoliota aktiivisesti oman ammattitaitonsa ja identiteettinsä kehittämisen välineenä.

Sisältö

• oman osaamisen reflektio ja dokumentointi
• portfolio oman osaamisen ja kehittymisen tunnistamisen välineenä
• erityyppiset portfoliot (oppimisportfolio/ammatillinen portfolio)
• portfolion jäsentäminen ja kokoaminen
• portfolion toteuttamisen tavat ja tekniikat
• portfolion merkitys työnhakuprosessissa

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.