Siirry suoraan sisältöön

Syventävä ammatillinen projekti (10 op)

Toteutuksen tunnus: KI00CM71-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2019 - 31.12.2019

Ajoitus

02.09.2019 - 31.03.2020

Opintopistemäärä

10 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

1 - 12

Koulutus

  • Konservoinnin tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Paula Niskanen
  • Kirsi Perkiömäki

Vastuuopettaja

Paula Niskanen

Ryhmät

  • KXA16S1HK
    Huonekalukonservointi

Tavoitteet

Opiskelija toteuttaa suunnittelemansa ja hyväksytyn projektin, joka liittyy oleellisena osana opinnäytetyöhön. Projektin tavoitteena on kehittää ja osoittaa opiskelijan valmiuksia soveltaa tietojaan ja taitojaan ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntijatehtävässä.

Sisältö

- Alan teoriatiedon soveltaminen käytäntöön.
- Tiedonhankinta ja -hallinta.
- Ideointi-, suunnittelu- ja ongelmanratkaisumenetelmät.
- Tutkimusmenetelmät.
- Argumentointi ja omien valintojen perustelu.
- Reflektointi ja raportointi.
- Itsenäisen työskentelyn taidot.

Opetusmenetelmät

Käytännön konservoinnin harjoitustyö
Raportointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelijan suoritus projektissa on tyydyttävällä tasolla.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen kokonaisuutta. Perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelijan suoritus projektissa on hyvällä tasolla.
Opiskelija hahmottaa projektin kokonaisuuden. Perustelut ovat selkeitä ja aikaisemmin opitun tiedon taso ja sen hyödyntäminen ovat tasolla hyvä.
Opiskelija osoittaa hallitsevansa konservointi- ja/tai tutkimusprosessin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Projektille asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelijan suoritus on kiitettävällä tasolla.
Opiskelija hahmottaa syventävän projektinsa sisällön ja prosessin sekä aikaisemmin opitut asiat ja osoittaa osaavansa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoreettisesti että käytännössä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelijan suoritus projektissa on tyydyttävällä tasolla.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen kokonaisuutta. Perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointikriteeri, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija
- osallistuu opetukseen edellytetyssä laajuudessa
- suorittaa annetut tehtävät hyväksytysti
- ymmärtää opintojakson keskeiset sisällöt
Opintojakson arviointikriteeri, hyvä (3-4)
Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- hallitsee opintojakson sisällöt ja soveltaa oppimaansa
- kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan
Opintojakson arviointikriteeri, kiitettävä (5)
Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti ja itseohjautuvasti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta ja luovaa ongelmanratkaisukykyä
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- hallitsee opintojakson sisällöt ja soveltaa oppimaansa
- kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan ja tiedon soveltamiseen

Esitietovaatimukset

Konservointiopinnot neljältä vuodelta.

Lisätiedot

Projekti liittyy oleellisena osana opinnäytetyöhön.