Fasilitoiva johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: KD00DN38-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2019 - 31.07.2019
Ajoitus
22.10.2019 - 07.11.2019
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 18
Koulutus
- Digitaalisen datan hyödyntäminen viestinnässä, mediassa ja journalismissa erikoistumiskoulutus
Opettaja
- Anitta Pankkonen-Rentola
- ELO virtuaali::elokuva- ja televisio
Vastuuopettaja
Anitta Pankkonen-Rentola
Ryhmät
-
KU2A19KDigitaalisen datan hyödyntäminen viestinnässä, mediassa ja journalismissa erikoistumiskoulutus
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tuntee yhteistoiminnan ja ryhmäprosessien suunnittelun ja toteutuksen menetelmiä
• osaa käyttää tarkoitukseen soveltuvia fasilitoinnin menetelmiä, jotka auttavat työryhmää työskentelemään yhdessä tuloksellisesti
• ymmärtää osallistujien roolien ja tehtävien moninaisuutta
• osaa mahdollistaa ryhmän jäsenten täysipainoisen osallistumisen
• osaa kehittää oman ja ryhmän jäsenten työmotivaatiota ja edistää ammattitaidon kehittymistä
Sisältö
• rikastavan ja rakentavan työyhteisön edellytysten luominen
• yhteistoiminnan ja ryhmäprosessin suunnittelun ja toteuttamisen menetelmät ja prosessit
• menetelmät, joilla ryhmä ohjataan toivottaviin tuloksiin
• oman ammattitaidon kehittämisen välineet
• työryhmän motivaation ja ammattitaidon kehittämisen välineet
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Pääosin hyvä suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen keskeisimmillä osa-alueilla ovat sangen hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen, selvästi tavanomaisesta erottuva suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat erittäin korkealla tasolla.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.