Siirry suoraan sisältöön

Fasilitoiva johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KD00DN38-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2019 - 31.07.2019

Ajoitus

22.10.2019 - 07.11.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 18

Koulutus

  • Digitaalisen datan hyödyntäminen viestinnässä, mediassa ja journalismissa erikoistumiskoulutus

Opettaja

  • Anitta Pankkonen-Rentola
  • ELO virtuaali::elokuva- ja televisio

Vastuuopettaja

Anitta Pankkonen-Rentola

Ryhmät

  • KU2A19K
    Digitaalisen datan hyödyntäminen viestinnässä, mediassa ja journalismissa erikoistumiskoulutus

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tuntee yhteistoiminnan ja ryhmäprosessien suunnittelun ja toteutuksen menetelmiä
• osaa käyttää tarkoitukseen soveltuvia fasilitoinnin menetelmiä, jotka auttavat työryhmää työskentelemään yhdessä tuloksellisesti
• ymmärtää osallistujien roolien ja tehtävien moninaisuutta
• osaa mahdollistaa ryhmän jäsenten täysipainoisen osallistumisen
• osaa kehittää oman ja ryhmän jäsenten työmotivaatiota ja edistää ammattitaidon kehittymistä

Sisältö

• rikastavan ja rakentavan työyhteisön edellytysten luominen
• yhteistoiminnan ja ryhmäprosessin suunnittelun ja toteuttamisen menetelmät ja prosessit
• menetelmät, joilla ryhmä ohjataan toivottaviin tuloksiin
• oman ammattitaidon kehittämisen välineet
• työryhmän motivaation ja ammattitaidon kehittämisen välineet

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Pääosin hyvä suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen keskeisimmillä osa-alueilla ovat sangen hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen, selvästi tavanomaisesta erottuva suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat erittäin korkealla tasolla.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.