Ohjelmoinnin perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: KD00DM96-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.05.2021 - 31.08.2021
Ajoitus
09.09.2021 - 23.09.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Viestinnän tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Markku Luotonen
Vastuuopettaja
Markku Luotonen
Ryhmät
-
KXE19S1XRXR Design, S19
-
KXD19S1XRXR Design, S19
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin merkityksen tietoyhteiskunnan palveluiden, tuotteiden ja sisältöjen tuotannossa. Tuntee yleisimmät ohjelmointikielet ja niiden käyttötarkoitukset. Opiskelija osaa tuottaa ja muokata XR-sovelluksissa tarvittavaa peruskoodia ja ymmärtää koodin merkityksen sovelluksen toiminnassa. Opiskelija tuntee ohjelmointiosaamisen hankinnan käytännöt.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään ohjelmoinnin merkitykseen ja opitaan tuottamaan XR-ympäristössä tarvittavia keskeisiä toimintoja.
- ohjelmointi osana maailmaa
- ohjelmointiosaamisen merkitys XR-ympäristöissä
- ohjelmointi 3D-mallinnusohjelmistojen työkaluna
- ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-toteutusten perusohjelmointi
- Modular Programming
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Esitietovaatimukset
Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.