Siirry suoraan sisältöön

Kehittämistyön johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: K000EQ12-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2021 - 31.07.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuuripalvelut ja musiikki

Toimipiste

Musiikki

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Musiikin tutkinto-ohjelma (YAMK)

Opettaja

  • Leena Unkari-Virtanen
  • Annu Tuovila

Vastuuopettaja

Annu Tuovila

Ryhmät

  • K0821S6
    Musiikin tutkinto-ohjelma ylempi

Tavoitteet

Opintojakson tarkoituksena on kehittää opiskelijan valmiuksia johtaa kulttuuri- ja erityisesti musiikkialan kehittämistyötä vastuullisesti, moninaisuutta ja kytköksiä ymmärtäen ja yhteisön oppimista rakentaen.

- Opiskelija osaa tunnistaa ja ennakoida kulttuuri- ja taidealan muutoksia, etsiä niistä tietoa ja analysoida muutosten seurauksia musiikkialalla ja suhteessa omaan työhön.
- Opiskelija tuntee kehittämistyön johtamisen ajankohtaisia kysymyksiä, näkökulmia ja käsitteitä.
- Opiskelija osaa kuvata ja perustella kestävän kehityksen, eettisten arvojen ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden merkityksen kehittämistyön lähtökohtina.
- Opiskelija osaa rakentaa edellytyksiä monialaiselle, moniammatilliselle ja moninäkökulmaiselle kehittämistyölle.
- Opiskelija osaa johtaa kehittämistyötä yhteisön oppimista rakentaen.
- Opiskelija osaa hyödyntää teknologian tuomia mahdollisuuksia ja osallistavia menetelmiä osana kehittämistyötä.

Sisältö

Kulttuuri- ja taidealan muutokset. Kehittämistyön johtamisen ajankohtaiset kysymykset, näkökulmat ja käsitteet. Johtamisen etiikka ja vaikuttavuus. Kehittämistyö yhteisön oppimisprosessina. Monialainen, moniammatillinen ja moninäkökulmainen kehittämistyö. Teknologian tuomat mahdollisuudet kehittämistyössä. Kehittämistyön osallistavat menetelmät.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa kuvata johtamisen ajankohtaisia kysymyksiä, näkökulmia ja käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida kulttuuri- ja taidealan muutoksia ja niiden merkitystä sekä musiikkialalla että omassa työssä. Opiskelija osaa perustella kestävän kehityksen, eettisten arvojen ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden merkitystä kehittämistyön lähtökohtina. Opiskelija osaa rakentaa edellytyksiä moninaisuutta tunnistavalle yhteisön oppimisprosessille. Opiskelija osaa hyödyntää teknologiaa ja osallistavia menetelmiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa kuvata monipuolisesti johtamisen ajankohtaisia kysymyksiä, näkökulmia ja käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida monesta näkökulmasta kulttuuri- ja taidealan muutoksia ja niiden merkitystä sekä musiikkialalla että omassa työssä. Opiskelija osaa perustella monipuolisesti kestävän kehityksen, eettisten arvojen ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden merkitystä kehittämistyön lähtökohtina. Opiskelija osaa rakentaa jäsentyneesti edellytyksiä moninaisuutta tunnistavalle yhteisön oppimisprosessille. Opiskelija osaa hyödyntää monipuolisesti teknologiaa ja osallistavia menetelmiä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa kuvata kattavasti johtamisen ajankohtaisia kysymyksiä, näkökulmia ja käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida kattavasti kulttuuri- ja taidealan muutoksia ja niiden merkitystä sekä musiikkialalla että omassa työssä. Opiskelija osaa perustella kattavasti kestävän kehityksen, eettisten arvojen ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden merkitystä kehittämistyön lähtökohtina. Opiskelija osaa rakentaa vakuuttavasti edellytyksiä moninaisuutta tunnistavalle yhteisön oppimisprosessille. Opiskelija osaa hyödyntää poikkeuksellisen taitavasti teknologiaa ja osallistavia menetelmiä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa kuvata johtamisen ajankohtaisia kysymyksiä, näkökulmia ja käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida kulttuuri- ja taidealan muutoksia ja niiden merkitystä sekä musiikkialalla että omassa työssä. Opiskelija osaa perustella kestävän kehityksen, eettisten arvojen ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden merkitystä kehittämistyön lähtökohtina. Opiskelija osaa rakentaa edellytyksiä moninaisuutta tunnistavalle yhteisön oppimisprosessille. Opiskelija osaa hyödyntää teknologiaa ja osallistavia menetelmiä.

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla on riittävät ammatilliset valmiudet saavuttaa opintojakson osaamistavoitteet.