Siirry suoraan sisältöön

Innovaatioprojekti (Kesätoteutus SOTE yhteinen) (10 cr)

Code: XX00BH18-3388

General information


Enrollment

02.12.2019 - 08.04.2020

Timing

25.05.2020 - 31.07.2020

Number of ECTS credits allocated

10 op

Virtual portion

8 op

RDI portion

10 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Terveys

Teaching languages

  • Finnish

Seats

30 - 100

Degree programmes

  • Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma
  • Toimintaterapian tutkinto-ohjelma
  • Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
  • Apuvälinetekniikan tutkinto-ohjelma
  • Fysioterapian tutkinto-ohjelma
  • Ensihoidon tutkinto-ohjelma
  • Vanhustyön tutkinto-ohjelma
  • Osteopatian tutkinto-ohjelma
  • Degree Programme in Social Services
  • Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma
  • Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma
  • Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma
  • Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
  • Kätilötyön tutkinto-ohjelma
  • Jalkaterapian tutkinto-ohjelma
  • Optometrian tutkinto-ohjelma
  • Degree Programme in Nursing

Teachers

  • Tiina Järvinen
  • Hanna Rantavuori
  • Ulla Marjosola
  • Panu Karhinen
  • Anna Sundblom
  • Hannele Hokkanen
  • Helena Stedt
  • Hannu Puhakka
  • Marita Saros
  • Teija Rautiola
  • Satu Vahaluoto
  • Anita Ahlstrand
  • Jukka Törnroos

Teacher in charge

Anita Ahlstrand

Objective

On completion of the course the student can
- Develop practical, creative and innovative solutions, practices and services with multidisciplinary partners to meet the diverse needs in the Helsinki Metropolitan area.
The student participates in project or network-based work and applies his or her expertise in regional, national or international development work.
- Use his or her personal skills and abilities to work and collaborate in multidisciplinary teams.
- Create a culture of cooperation and negotiation with the team members and other actors.
- Use his or her skills in problem solving, collaboration and communication to support the social development and joint decision making of the team.

Content

Project and innovation work: brainstorming, planning, implementing, assessing, communicating, publishing, product development and marketing.
Cooperative skills, interest group activities and networking.
Innovative work methods.
Areas of communal development skills: development processes, coordinating and managing development, reforming the development concepts.

Materials

1. Ulla Vehkaperä, Kaarina Pirilä ja Marianne Roivas ( toim.) 2013. Innostu ja Innovoi. Käsikirja innovaatiopintoihin. Metropolia Ammattikorkeakoulu julkaisusarja. Saatavilla sähköisesti http://www.metropolia.fi/fileadmin
2 MINNO työkalupakki
Hyödyllistä on tutustua:
/user_upload/Julkaisutoiminta/Julkaisusarjat/OIVA/Innostu_ja_innovoi.pdf

Teaching methods

Interactive lectures
group work
quided assigment
project work
project coaching
Online- coaching

The student confirms his / her place in the course implementation by being present in the course orientation. If a student is unable to participate in the orientation due to illness, he / she confirms his / her place with the course implementation by sending a confirmation message to teacher in charge.

Employer connections

N/A

Exam schedules

N/A

International connections

N/A

Completion alternatives

N/A

Student workload

1op= 27 hours of student work
10 op= 270 hours

Content scheduling

Kurssin kesto 25.5 - 31.7.2020 + alustavasti varattu palautekeskustelu 19.8.2020.
Opettajat: Marita Saros, Tiina Järvinen, Teija Rautiola, Helena Stedt, Hanna Rantavuori, Anna Sundblom, Ulla Marjosola, Hannu Puhakka, Jukka Törnroos, Panu Karhinen.
Perusteet eli teoria koostuu lähipäivistä ja tehtävistä ja se sisällytetään projektityöhön.
Kurssi on intensiivitoteutus ja vaatii aktiivista panosta. Lähipäiviin edellytetään osallistumista.
Kurssi sisältää kasvotusten tapahtuvaa yhteisohjausta, verkko-ohjausta ja itsenäistä projektityöskentelyä oman projektiryhmän toteutussuunnitelman mukaisesti.
Alustava ohjelma. Muutokset mahdollisia. Ohjelma tarkentuu kurssin kuluessa.

OHJELMA
Ma 25.5 8.30-11.30 Orientaatio: Info ja orientaatioperusta, projektikohtainen työskentely alkaa - osallistuminen pakollista
Ti 26.5 8.30-16.00 Ensimmäinen projektitapaaminen: Projektien ideointi ja projektiaihioiden muodostaminen, roolien muodostaminen ja esittäminen (esim. projektipäällikkö), ryhmäytyminen - osallistuminen pakollinen
Ke 27.5 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
To 28.5 8.30-16.00 Tilaajatapaamiset, projektiohjaus pienryhmissä: osallistuminen pakollinen
Pe 29.5 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ma 1.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä
Ti 2.6 - Ke 3.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
To 4.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä
Pe 5.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ma 8.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ti 9.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä
Ke 10.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
To 11.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä
Pe 12.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ma 15.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä
Ti 16.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ke 17.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä
To 18.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ma 22.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ti 23.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä
Ke 24.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
To 25.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä
Pe 26.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ma 29.6-31.7 Itsenäistä projektityöskentelyä
Pe 31.7 8.30-16.00 Kaikkien tehtävien viimeinen palautuspäivämäärä
19.8.2020 8.30-11.30 Arviointi ja palautekeskustelu

Further information

KURSSI ON INTENSIIVIKURSSI; Aktiivista osallistumista edellytetään koko opintojakson ajan. Ohjaukset toteutetaan edellä mainitun aikataulun mukaisesti. Opintojakso edellyttää läsnäoloa lähipaivinä.
Kesto 25.5 - 31.7.2020 + palautekeskustelu elokuussa.
Projektiryhmät työskentelevät itsenäisesti projekti- ja työsuunnitelman mukaisesti pitäen työaikaseurantaa.
HUOM.
Ennen tämän opintojakson suorittamista opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintoja vähintään 60 op.
Kursille hyväksytään ilmoittautumisjärjestyksessä jos op täyttyvät.
HUOM! Aikataulu muutokset mahdollisia

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student knows the principles of project and network-based work.
The student recognizes his/her own project- and network-based work competences.
The student uses co-operation and communication skills in cooperative development processes and decision making.
The student can develop together with the other actors solutions and modes of operation to meet the multi-faceted needs of the residents of the Helsinki metropolitan area.

Assessment criteria, good (3)

The student uses the principles of project and network-based work in regional, national or international development oriented work.
The student uses his or her co-operation and communication skills well in cooperative development processes and decision making.
The student helps to set-up a cooperative negotiation culture with other actors in the field. The student uses his/her personal skills and abilities to contribute to the work of a multidisciplinary team.
The student develops together with the other actors practical, creative and innovative solutions, modes of operation or services to meet the multi-faceted needs of the residents of the Helsinki metropolitan area.

Assessment criteria, excellent (5)

The student's ability to use principles of project and network-based work in regional, national or international development oriented work is on a high level.
The student is able to analyse and develop his/her co-operation and communication skills in cooperative development processes and decision making.
The student understands cooperative negotiation culture and helps to build it with the other actors.
The student is able to analyse and develop his/her professional competence and put it in the service of a multidisciplinary team.
The student develops together with the other actors practical, creative and innovative solutions, modes of operation or services to meet the multi-faceted needs of the residents of the Helsinki metropolitan area.

Assessment criteria, approved/failed

The student knows the principles of project and network-based work.
The student recognizes his/her own project- and network-based work competences.
The student uses co-operation and communication skills in cooperative development processes and decision making.
The student can develop together with the other actors solutions and modes of operation to meet the multi-faceted needs of the residents of the Helsinki metropolitan area.

Assessment methods and criteria

Continuos evaluatio
Active participation for intensive course
theory is integrated in projectwork= innovationproject 10 op

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

The student knows principles of project and network-based work. The student recognizes his/her own project- and network-based work competences. The student uses co-operation and communication skills in cooperative development process´and decision making. The student can develop together with other actors solutions and modes of operation to meet the multi-faceted needs of the residents of the Helsinki metropolitan area.

Assessment criteria, good (3-4)

The student uses the principles of project and network-based work in regional, national or international development oriented work. The student uses his or her co-operation and communication skills well in cooperative development processes and decision making. The student helps to set-up a cooperative negotiation culture with other actors in the field. The student uses his/her personal skills and abilities to contribute to the work of a multidisciplinary team. The student develops together with the other actors practical, creative and innovative solutions, modes of operation or services to meet the multi-faceted needs of the residents of the Helsinki metropolitan area.

Assessment criteria, excellent (5)

The student's ability to use principles of project and network-based work in regional, national or international development oriented work is on a high level. The student is able to analyse and develop his/her co-operation and communication skills in cooperative development processes and decision making. The student understands cooperative negotiation culture and helps to build it with the other actors. The student is able to analyse and develop his/her professional competence and put it in the service of a multidisciplinary team. The student develops together with the other actors practical, creative and innovative solutions, modes of operation or services to meet the multi-faceted needs of the residents of the Helsinki metropolitan area.

Further information

Assessment is focused on the work carried out during the course, the gained knowledge upon the completion of the course, meeting the course goals and creating innovative solutions.