Siirry suoraan sisältöön

Johdanto sosiaalipedagogiikkaan (tenttitoteutus) (5 cr)

Code: SX00EO95-3004

General information


Enrollment

03.05.2021 - 30.09.2021

Timing

01.08.2021 - 31.12.2021

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Hyvinvointi

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

6 - 60

Degree programmes

  • Sosiaalialan tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Seija Mäenpää

Groups

  • SXH21K2_vaka
    SXH21K2_vaka

Objective

The students will be familiar with the theoretical foundations and the basic concepts of social pedagogy as well as different trends in the field. They will be familiar with the typical characteristics of socio-pedagogical work approach. The students are familiar with the value system, ethical concepts and the principles of professional ethics. The students will understand the importance of critical thinking.

Content

Social pedagogy as a field of science and practice. The roots and the development of social pedagogy. Key concepts and operating principles of social pedagogy. Introduction to ethical thinking and professional ethics in the field of social services.

Location and time

Orientointi 26.8. 2021 klo 15.00-17.00 Zoomissa
Tenttitilaisuus 25.10. klo 12.30 - 15.30 Myllypuron kampuksella, tila MPA2022
I UT Sosiaali- ja terveysala Uusintakoetilaisuus SU202111 07.12.2021 klo 16.30 - 20.00, paikka Mylllypuro

Ilmoittautumisaika 30.10.2021 - 16.11.2021. Opiskelija ilmoittautuu uusintakokeeseen sähköisessä uusintakoejärjestelmässä.

II UT Sosiaali- ja terveysala Uusintakoetilaisuus SU202202 22.02.2022 klo 16.30 - 20.00, paikka Mylllypuro

Ilmoittautumisaika 20.01.2022 - 04.02.2022. Opiskelija ilmoittautuu uusintakokeeseen sähköisessä uusintakoejärjestelmässä.

Materials

Tenttikirjallisuus
Oppikirja
Nivala, Elina & Ryynänen, Sanna. 2019. Sosiaalipedagogiikka. Kohti inhimillisempää yhteiskuntaa. Helsinki: Gaudeamus. Sivut: 13-310 ja taulukko s.341-341
Linkki e-kirjaan löytyy opintojakson Oma-työtilan etusivulta.
sekä artikkeli
Charfe, Lowis & Gardner, Ali 2020. ‘Does my Haltung look big in this?’: The use of social pedagogical theory for the development of ethical and value-led practice. International Journal of Social Pedagogy 9 (1). 1–10.
https://www.scienceopen.com/hosted-document?doi=10.14324/111.444.ijsp.2020.v9.x.011

Teaching methods

Exam

Exam schedules

Opintojakson tenttitilaisuus 25.10. klo 12.30 - 15.30 Myllypuron kampuksella, tila MPA2022. Tähän ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

I uusintakoe: Sosiaali- ja terveysala Uusintakoetilaisuus SU202111 07.12.2021 klo 16.30 - 20.00, paikka Mylllypuro
Ilmoittautumisaika 30.10.2021 - 16.11.2021. Opiskelija ilmoittautuu uusintakokeeseen sähköisessä uusintakoejärjestelmässä.

II uusintakoe: Sosiaali- ja terveysala Uusintakoetilaisuus SU202202 22.02.2022 klo 16.30 - 20.00, paikka Mylllypuro
Ilmoittautumisaika 20.01.2022 - 04.02.2022. Opiskelija ilmoittautuu uusintakokeeseen sähköisessä uusintakoejärjestelmässä.

Student workload

5 cr=135h

Content scheduling

P1

Further information

- Orientointi 26.8. 2021 klo 15.00-17.00 Zoomissa
- Opintojakson tenttitilaisuus, johon ei tarvita ennakkoilmoittautumista on 25.10. klo 12.30 - 15.30 Myllypuron kampuksella, tila MPA2022
Varustaudu tenttitilaisuuteen todistamaan henkilöllisyytesi kuvallisella henkilökortilla, passilla tmv.
Tila MPA2022 on hyvin tuuletettu, joten pukeudu lämpimästi.
Tenttiin (25.10.) tulee neljä kysymystä, joista kolmeen (3) tulee vastata. Vastaukset tulee kirjoittaa essee muotoon, kokonaisin lausein. Katso arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet yllä.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, good (3)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, excellent (5)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment methods and criteria

Opintojakson arvosana muodostuu tentin arvosanasta. Hylätyn tentin voi uusia uusintakoetilaisuuksissa I uusintakoetilaisuus SU202111 07.12.2021 ja II uusintakoetilaisuus SU202202 22.02.2022. Hyväksytyn arvosanan voi korottaa uusintakoetilaisuudessa yhden kerran.

Tentin arvioinnin kriteerit; Seija Mäenpää 2021

• sosiaalipedagogisten käsitteiden avaaminen / määrittely
• olennaisten asioiden käsittely/ kysymykseen vastaaminen
• vastauksen loogisuus ja selkeys/perustelut/ käytännön esimerkit
• pohdinta

Arviointitasot;
(0) Hylätty
Vastauksesta ei käy ilmi, että tenttikirjallisuutta on luettu ja ymmärretty, vaan vastaus pohjautuu arkiajattelun. Vastaus saattaa sisältää runsaasti olennaisia asiavirheitä ja merkittäviä väärinkäsityksiä tai painottua pelkästään epäolennaisiin asioihin.
(1-2) Tyydyttävä
Vastaus, joka sisältää joitakin oikein ymmärrettyjä, tenttikirjallisuudessa mainittuja asioita. Vastaus saattaa painottua epäolennaisiin asioihin tai sisältää joitakin asiavirheitä ja väärinkäsityksiä, mutta osoittaa kuitenkin opiskelijan hallitsevan opittavan aineiston vähimmäistasolla. Vastaus on suppea tai liian laaja.
(3-4) Hyvä
Asiapitoinen tenttikirjallisuuden ymmärrykseen perustuva vastaus, joka kuitenkin voi sisältää myös jonkun yksittäisen asiavirheen, väärinkäsityksen tai epäolennaisen asian. Opittavan aineiston perussisältö on pääosin hyvin ymmärretty ja rakenne on selkeä. Vastaus sisältää myös joitakin tärkeitä yksityiskohtia ja/tai olennaisia teoriaa kuvaavia käytännön esimerkkejä ja pohdintaa.
(5) Kiitettävä
Erinomainen, tenttikirjallisuuteen perustuva vastaus, joka ei sisällä asiavirheitä, väärinkäsityksiä tai epäolennaisia asioita. Opittavan alueen sisältö ja rakenne on erittäin hyvin ymmärretty. Vastaus sisältää paljon tärkeitä yksityiskohtia ja olennaisia teoriaa hyvin kuvaavia käytännön esimerkkejä ja teoriaa avaavaa pohdintaa.