Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät (5 cr)

Code: SX00DZ98-3002

General information


Enrollment

03.05.2021 - 16.05.2021

Timing

23.08.2021 - 17.12.2021

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Terveys

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 80

Degree programmes

  • Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
  • Ensihoidon tutkinto-ohjelma
  • Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma
  • Kätilötyön tutkinto-ohjelma
  • Degree Programme in Nursing

Teachers

  • Kristiina Heinonen
  • Kaarina Pirilä
  • Iira Lankinen
  • Anu Leppänen
  • Päivi Leskinen
  • Pihla Markkanen

Teacher in charge

Kristiina Heinonen

Objective

Learning outcomes
The student
- is familiar with the research process and the principles of development work based on research
- is familiar with information seeking and analysis methods applicable to development work as well as other work methods
- understands the justification for methods and instruments used in development work
- understands the significance of concise research knowledge to the development and implementation of common practices
- adheres to the ethical principles of research and development work

Content

Contents
Research process and development work based on research
Information seeking and critical reading
Qualitative and quantitative information seeking and analysis methods and their application to research and development work
Practice-based approach to development work
Concise research knowledge (e.g. recommendations) and its use in evidence-based practice
Ethical principles of research and development work

Location and time

Moodle-oppimisalustat (saat kurssiavaimen molempiin alustoihin erikseen):
Syksy 2021 Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät, TERVEYS osaamisalue
Syksy 2021 Tutkimus- ja kehittämistyö, menetelmäpajat
Alustat on auki 23.8-17.12.2021.

Leskisen pakolliset tilastopajat: lisäinfoa myöhemmin

Materials

Opintojakson materiaali on Moodle-alustalla. Osa materiaalista on nauhoitettuina verkkoluentoina.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Teaching methods

Opintojakso on verkkokurssi, joka suoritetaan kahdella eri Moodle-alustalla (saat kurssiavaimen molempiin alustoihin erikseen):
Syksy 2021 Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät, TERVEYS osaamisalue
Syksy 2021 Tutkimus- ja kehittämistyö, menetelmäpajat

Alustat on auki 23.8-17.12.2021. Opetus on suomeksi.

Opintojaksoon sisältyvistä Päivi Leskisen pakollisista tilastopajojen opetuksesta saat lisätietoa Oman kautta.

Opintojakson vastuuopettaja on Kristiina Heinonen etunimi.sukunimi@metropolia.fi.

Employer connections

-

Exam schedules

ks. sisällön jaksotus

International connections

-

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä.

Content scheduling

Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista, materiaaleihin tutustumista, tehtävien tekemisen ja verkkotentin hyväksyttyä suoritusta aikarajan puitteissa.
Opintojakso muodostuu seuraavista osasuorituksista:

1. Etiikan tehtävä (tehdään pareittain) arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla. Tehtävä palautetaan Moodleen 1.10.2021 klo 16.00 mennessä.

2. Yhteen valinnaiseen tutkimusmenetelmään liittyvä tehtävä (tehdään 4-5 opiskelijan pienryhmässä) arvioidaan arvosanalla 0-5. Tehtävä palautetaan Moodleen 26.11.2021 klo 16.00 mennessä.

3. Em. tehtävään liittyvä pakollinen työpaja toteutuu erillisen aikataulun mukaan.

4. Moodle-tentti, tentin saa uusia 2 x kolmen päivän välein. Hyväksytty suoritus 50% oikein (hyväksytty/hylätty arviointi). Myös uusinnat tehtävä ennen 17.12., jolloin Moodle sulkeutuu.

5. Leskisen tilastopajoista lisätietoa myöhemmin.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Satisfactory (1–2)
The student
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- can search for information from a variety of sources
- is able to work in various tasks in different operating environments - demonstrates that they have achieved the targeted core competence
- is familiar with the key safety procedures in the profession
- adheres to ethical principles
- shares their competence in teams or projects.

Assessment criteria, good (3)

Good (3–4)
The student
- uses the concepts and knowledge base of the field consistently
- seeks information and assesses information sources and uses them critically - applies the knowledge base of the field in professional tasks
- applies their professional skill in various professional tasks
- acts independently and responsibly in professional situations
- takes safety into consideration when planning activities
- adheres to the ethical principles of the profession
- works in a goal-driven way in working groups or projects

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent (5)
The student
- uses the concepts and knowledge base of the field in an expert way
- understands the justification for the use of information sources
- is able to justify activities using researched knowledge or studies - works in diverse and international tasks and work situations
- works in a client-centric and entrepreneurial way
- acts responsibly and with safety in mind
- is able to justify their activities with the ethical principles of the profession - organises and steers the activities of a team or project

Assessment criteria, approved/failed

Approved/Failed
The student
- can search for knowledge resourcefully utilising professional sources and uses the knowledge base of the field
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- demonstrates having adequate professional skills to work in the profession
- demonstrates that they have achieved the targeted core competence
- works in a client-centric way
- adheres to ethical principles
- shares their competence in teams or projects
- is able to evaluate personal strengths and weaknesses and development needs
- is familiar with the key safety procedures in the profession
- shares their competence in teams or projects.

Assessment methods and criteria

Etiikan tehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla. Tehtävä palautettava Moodleen 1.20.2021 klo 16.00 mennessä.
Pienryhmätehtävä (valinnainen tutkimusmenetelmä) arvioidaan numeraalisesti 0-5. Tehtävä palautettava Moodleen 26.11.2021 klo 16.00 mennssä.
Pienryhmätehtävään liittyvä menetelmäpaja, arvioidaan hyväksytty-hylätty asteikolla.
Moodle-tentti arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla. Tentti ja mahdolliset uusinnat on tehtävä ennen 17.12., jolloin Moodle sulkeutuu.
Tilastopaja, Päivi Leskinen, ks. erillinen ohje