Siirry suoraan sisältöön

Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa (10 cr)

Code: SX00DL81-3006

General information


Enrollment

30.09.2020 - 30.09.2021

Timing

10.01.2022 - 22.05.2022

Number of ECTS credits allocated

10 op

Virtual portion

9 op

Mode of delivery

10 % Contact teaching, 90 % Distance learning

Unit

Hyvinvointi

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 15

Degree programmes

  • Sosiaalialan tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Seija Mäenpää
  • Satu Hakanen
  • Saila Nevanen
  • Jouni Piekkari

Groups

  • VAKA21
    Varhaiskasvatuksen polku

Objective

Students will know how to plan, implement, document and evaluate children’s learning and pedagogically emphasized, transversal and goal-oriented activities that support well-being. Students will identify special features of children’s culture and community and use them in their professional activities. They will be capable of connecting children’s activities to their immediate environment and a sustainable lifestyle. They will know how to evaluate and develop pedagogical and goal-oriented activity in early childhood education community.

Content

Different areas of learning in early childhood education: language, expression, artistic experience, communality, exploring, multi-literacy, physical education, taking care of oneself and managing daily life. Children’s projects and play through storytelling. Optional pedagogies.

Location and time

Opintojakso alkaa viikolla 3 ja päättyy viikolla 18.


Luennot tukevat ja innostavat oppimista.

19.1.2022 8.30-11.45 Zoom Orientaatio opintojakson aiheisiin ja Moodle-työtilaan, myös johdatus tarinalliseen leikkiin. Saila, Satu, Jouni
02.02.2022 Varhaiskasvatuksen aiheita: kestävä kehitys, monilukutaito, Ilmaisun monet muodot, liikkumisen ilo! MPA2022, Satu
02.02.2022 Johdatus kuvataiteeseen MPA2022, Seija
04.05.2022 12.00 - 16.15 MPA1010 Seminaari
05.05.2022 12.45 - 16.00
MPA6018 "Kevätkatselmus", opintojakson päätös, Saila, Satu, Jouni, Seija

Materials

materiaalit ilmoitetaan opintojakson alkaessa Moodle-työtilassa eri tehtävien (modulien) kohdalla.

Teaching methods

lectures
independent study
learning assignments
learning assignments with children
peer feedback

Students work independently by completing learning tasks. The working platform is Moodle, which is divided into six modules.
Each module has a different task related to one learning areas presented in the National Core Curriculum for Early Childhood Education and Care (2018)

Employer connections

Assignments with children will be implemented in working life, in early childhood education

Exam schedules

no exam

Student workload

10 x 27 h = 270 h

Content scheduling

Opintojakson työtila Moodlessa avataan 19.1. orientaation jälkeen.
Opintojakson moduulit tulee olla valmiina 1.4.2022.

opintojakso jakaantuu 6 tehtävään (moduuliin)

Further information

Lecturers:
Satu Hakanen
Seija Mäenpää
Saila Nevanen
Jouni Piekkari

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment methods and criteria

Osallistuminen vaadituille luennoille.

Tehtävien hyväksytty suorittaminen.
Jokaisen moduulin tehtävään liittyvät hyväksytyn suorituksen kriteerit on kirjattu tehtävän ohjeistukseen.

Moduuli Minä ja meidän yhteisömme arvioidaan numeerisesti.
Arvosana opintojaksosta tulee arvioidun moduulin perusteella.
Myös muut moduulit tulee suorittaa hyväksytysti, ennen kuin kokonaisarvio annetaan.