Kehittämis- ja tutkimustoiminnan perusteet (itsenäinen työskentely) (5 cr)
Code: SX00BU37-3070
General information
Enrollment
30.11.2020 - 13.12.2020
Timing
01.01.2021 - 14.03.2021
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Hyvinvointi
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
Teachers
- Miia Ojanen
Groups
-
SXH19S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Students will be able to identify and evaluate important development needs of working life and the clients who use their services. They will have a command of the premises and concepts of R&D and service design, and be able to apply them in the service and product development processes of their fields of study. Students will know how to search for, critically evaluate and justify the appropriate research data and professional codes of conduct for their areas of study. They will be able to think critically, know the basics of concept and theory formulation, and understand the significance of the theory of knowledge to development work. Students will base their activity on good ethical standards in R&D.
Content
•Approaches, nature and process of R&D and service design
•Searching for information (databases)
•Critical thinking and reasoning
•Principles of concept and theory formulation
•Theory of knowledge
•Evaluation of professional practices and existing R&D activities in one’s own field
•R&D planning
•R&D ethics
Location and time
Opintojakson orientaatio zoomissa 20.1.2020 klo 10-11.30. Zoom -linkki työtilassa. Orientaatioon osallistuminen on vapaaehtoista, mutta suositeltavaa. Vaihtoehtoisesti itsenäinen perehtyminen opintojakson työtilaan, opiskeluohjeisiin ja oppimistehtäviin. Opintojaksolla käytetään Moodle -oppimisympäristöä. Moodle -työtila aukeaa viimeistään orientaation yhteydessä ja vaatii itsekirjautumisen.
Kurssiavain kirjautumiseen ilmoitetaan Moodle -työtilan avautumisen yhteydessä.
Opintojakson TENTTI ke 3.3.2020 klo 12.45-16, tehdään etänä Moodlessa.
Materials
Oppimateriaali sekä suositeltava kirjallisuus moodle -työtilassa. Lisäksi erillinen tentin yhteydessä jaettava materiaali.
Teaching methods
Etäorientaatio, jossa annetaan ohjeet opintojakson suorittamiseen (vapaaehtoinen, mutta suositeltava)
Itsenäinen työskentely
Oppimistehtävät
Tentti (Moodlessa)
Exam schedules
Opintojakson TENTTI 3.3.2020 klo 12.45-16 (Moodle -tentti).
2. uusintatenttiä (moodle -tentit). Ajankohdat ilmoitetaan.
Ensimmäinen uusintatentti on samalla opintojakson korotustentti, jossa tenttiarvosanaa voi yrittää korottaa. Uusintatentit tehdään moodletenttinä ja niihin ilmoittaudutaan opettajan antaman ohjeistuksen mukaisesti.
Student workload
5op=135h
Further information
Opintojakso alkaa etäorientaatiolla zoomissa 20.1.2020 klo 10-11.30. Zoom -linkki lähetetään työtilan kautta tiedoksi lähempänä ajankohtaa. Orientaatioon osallistuminen on vapaaehtoista, mutta suositeltavaa. Vaihtoehtoisesti itsenäinen perehtyminen opintojakson työtilaan, opiskeluohjeisiin ja oppimistehtäviin. Opintojaksolla käytetään Moodle -oppimisympäristöä. Moodle -työtila aukeaa viimeistään orientaation yhteydessä ja vaatii itsekirjautumisen.
Kurssiavain kirjautumiseen ilmoitetaan Moodle -työtilan avautumisen yhteydessä.
Opintojaksolla on tentti, joka on moodle -tentti 3.3.2020 klo 12.45-16. Uusintatenttien ajankohdat ilmoitetaan.
Opiskelu tapahtuu itsenäisesti opettajan antamien ohjeiden mukaisesti Moodle -verkkoalustalla. Huom! Kyseessä ei ole etäopetustoteutus (ei sisällä etäluentoja). Osallistuminen itsenäisen työskentelyn toteutukselle edellyttää kykyä ja sitoutumista itsenäiseen työskentelyyn, ongelmanratkaisuun, oppimateriaalin käyttöön sekä tiedonhakuun.
Toteutuksen osallistujamäärä on rajoitettu. Etätoteutukseen valitaan maksimissaan 30 opiskelijaa. Mikäli ilmoittautuneita on enemmän, noudatetaan valinnassa seuraavia perusteita järjestyksessä:
1. Opintojen ajoitussuunnitelman mukainen pakollinen opintojakso
2. Ilmoittautumisjärjestys, mikäli 1. kohdan ehdon täyttäviä ilmoittautuneita on enemmän kuin mitä maksimimäärä osoittaa.
Opintojakson opettaja: Miia Ojanen miia.ojanen@metropolia.fi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Student is able to:
- Display learning in core content
- Use individual professional concepts correctly
- Find information for a specific situation
- Distinguish between non-theoretical and theoretical information
- Act in individual professional situations as instructed
- Display learning in his professional field
- Show that he has achieved the targets for core competence
- Follow safety instructions
- Display learning in the ethical principles of his professional field
- Operate as a member of a student group
Assessment criteria, good (3)
Student is able to:
- Display an understanding of concepts and professional knowledge in the field
- Assess and limit the amount of information needed
- Operate well in typical professional duties and contexts
- Operate in a multicultural environment
- Operate safely
- Act according to professional ethics
- Operate in a student group
Assessment criteria, excellent (5)
Student is able to:
- Use concepts and knowledge in his field systematically
- Assess and use various information sources
- Apply professional information in professional assignments
- Work in various duties in a variety of operating environments
- Act independently and responsibly in professional contexts
- To take safety issues into consideration in his action
- Argue his choices on the basis of professional ethics
- Organise the activities of a group of students
Assessment criteria, approved/failed
Student is able to:
- Display learning in core content
- Use individual professional concepts correctly
- Find information for a specific situation
- Distinguish between non-theoretical and theoretical information
- Act in individual professional situations as instructed
- Display learning in his professional field
- Show that he has achieved the targets for core competence
- Follow safety instructions
- Display learning in the ethical principles of his professional field
- Operate as a member of a student group
Assessment methods and criteria
Koko opintojakso arvioidaan 0-5.
Opintojakson oppimistehtävät: 0-5 tai hyväksytty-täydennettävä-hylätty
Tentti: 0-5
Further information
Students and their teachers/tutors will go through other recommended courses in their individual study plan (ISP) discussions.