Siirry suoraan sisältöön

Kehittämis- ja tutkimustoiminnan perusteet (kesäopinnot verkko-opiskeluna) (5 cr)

Code: SX00BU37-3064

General information


Enrollment

16.03.2020 - 31.03.2020

Timing

25.05.2020 - 31.07.2020

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Kuntoutus ja tutkiminen

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 100

Degree programmes

  • Toimintaterapian tutkinto-ohjelma
  • Vanhustyön tutkinto-ohjelma
  • Optometrian tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Hannu Puhakka
  • Kaarina Pirilä
  • Johanna Manninen

Teacher in charge

Kaarina Pirilä

Groups

  • SXI18K2
    Toimintaterapian tutkinto-ohjelma
  • SXC19S2
    Vanhustyön tutkinto-ohjelma, monimuoto
  • SXI18S2SA
    Toimintaterapian tutkinto-ohjelma, satelliittikoulutus
  • SXC18K2
    Vanhustyön tutkinto-ohjelma
  • SXE19K1
    Optometrian tutkinto-ohjelma, päivä

Objective

Students will be able to identify and evaluate important development needs of working life and the clients who use their services. They will have a command of the premises and concepts of R&D and service design, and be able to apply them in the service and product development processes of their fields of study. Students will know how to search for, critically evaluate and justify the appropriate research data and professional codes of conduct for their areas of study. They will be able to think critically, know the basics of concept and theory formulation, and understand the significance of the theory of knowledge to development work. Students will base their activity on good ethical standards in R&D.

Content

•Approaches, nature and process of R&D and service design
•Searching for information (databases)
•Critical thinking and reasoning
•Principles of concept and theory formulation
•Theory of knowledge
•Evaluation of professional practices and existing R&D activities in one’s own field
•R&D planning
•R&D ethics

Location and time

Oppimisalustana Moodle, joka aukeaa 1.6.2020 ja sulkeutuu 31.7.2020.

Menetelmäpajat erillisen aikataulun mukaisesti, joka on Moodlessa. Menetelmäpajoja toteutetaan useita kertoja lukukauden aikana, myös kesäkuussa.

Materials

Osoitetaan Moodle-alustalla. Sisältää myös nauhoitettuja verkkoluentoja.

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Teaching methods

Verkkokurssi, jonka teoriaosuus suoritetaan kokonaan Moodle-alustalla. Alusta auki 1.6.2020-31.7.2020

Tähän opintojaksoon tarjotaan myös menetelmäpajoja. Menetelmäpajoihin osallistuminen on vapaaehtoista.
Menetelmäpajoja on tarjolla kolme erilaista: kvantitatiivinen, kvalitatiivinen ja kehittämistyön paja.
Yhden menetelmäpajan pituus on 1 x 3h.
Jokaista menetelmäpajaa toteutetaan useita kertoja lukukauden aikana, myös kesäkuussa. Opiskelija valitsee omaan aikatauluun parhaiten sopivat.

Vastuuopettaja Kaarina Pirilä.

Exam schedules

Verkkotentti Moodlessa.
Saa uusia 2 x kolmen päivän välein. Hyväksytty suoritus 50% oikein (hyväksytty/hylätty arviointi). Myös uusinnat tehtävä ennen 31.7., jolloin Moodle sulkeutuu.

Student workload

Opiskelijan resurssi 5 x 27h

Content scheduling

Verkkokurssi auki Moodlessa 1.6.2020-31.7.2020.
Menetelmäpajat erillisen aikataulun mukaisesti. Menetelmäpajoja järjestetään useita kertoja lukukauden aikana, myös kesäkuussa.

Further information

Mukava verkkokurssi, tervetuloa opiskelemaan!

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Student is able to:
- Display learning in core content
- Use individual professional concepts correctly
- Find information for a specific situation
- Distinguish between non-theoretical and theoretical information
- Act in individual professional situations as instructed
- Display learning in his professional field
- Show that he has achieved the targets for core competence
- Follow safety instructions
- Display learning in the ethical principles of his professional field
- Operate as a member of a student group

Assessment criteria, good (3)

Student is able to:
- Display an understanding of concepts and professional knowledge in the field
- Assess and limit the amount of information needed
- Operate well in typical professional duties and contexts
- Operate in a multicultural environment
- Operate safely
- Act according to professional ethics
- Operate in a student group

Assessment criteria, excellent (5)

Student is able to:
- Use concepts and knowledge in his field systematically
- Assess and use various information sources
- Apply professional information in professional assignments
- Work in various duties in a variety of operating environments
- Act independently and responsibly in professional contexts
- To take safety issues into consideration in his action
- Argue his choices on the basis of professional ethics
- Organise the activities of a group of students

Assessment criteria, approved/failed

Student is able to:
- Display learning in core content
- Use individual professional concepts correctly
- Find information for a specific situation
- Distinguish between non-theoretical and theoretical information
- Act in individual professional situations as instructed
- Display learning in his professional field
- Show that he has achieved the targets for core competence
- Follow safety instructions
- Display learning in the ethical principles of his professional field
- Operate as a member of a student group

Assessment methods and criteria

Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista, materiaaleihin tutustumista, tehtävien tekemisen ja verkkotentin hyväksyttyä suoritusta aikarajan puitteissa.
Yksilötehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla, pienryhmässä tehtävä oppimistehtävä arvioidaan arvosanalla 0-5. Kaikki suoritukset palautettava viimeistään 31.7., jolloin Moodle sulkeutuu.

Further information

Students and their teachers/tutors will go through other recommended courses in their individual study plan (ISP) discussions.