Siirry suoraan sisältöön

Kehittämis- ja tutkimustoiminnan perusteet (etätoteutus) (5 cr)

Code: SX00BU37-3062

General information


Enrollment

04.05.2020 - 24.05.2020

Timing

01.08.2020 - 31.12.2020

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Hyvinvointi

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Sosiaalialan tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Miia Ojanen

Teacher in charge

Miia Ojanen

Groups

  • SXH19K1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, päivä

Objective

Students will be able to identify and evaluate important development needs of working life and the clients who use their services. They will have a command of the premises and concepts of R&D and service design, and be able to apply them in the service and product development processes of their fields of study. Students will know how to search for, critically evaluate and justify the appropriate research data and professional codes of conduct for their areas of study. They will be able to think critically, know the basics of concept and theory formulation, and understand the significance of the theory of knowledge to development work. Students will base their activity on good ethical standards in R&D.

Content

•Approaches, nature and process of R&D and service design
•Searching for information (databases)
•Critical thinking and reasoning
•Principles of concept and theory formulation
•Theory of knowledge
•Evaluation of professional practices and existing R&D activities in one’s own field
•R&D planning
•R&D ethics

Location and time

Opintojakson aloitus eli etäorientaatio to 20.8.2020 klo 12.45-14.15 (Zoomissa -linkki lähetetään työtilan kautta ennen alkamisajankohtaa). Orientaatioon osallistuminen on vapaaehtoista, mutta suositeltavaa. Vaihtoehtoisesti itsenäinen perehtyminen opintojakson opiskeluohjeisiin ja oppimistehtäviin. Opintojaksolla käytetään Moodle -oppimisympäristöä. Moodle -työtila aukeaa orientaation yhteydessä ja vaatii itsekirjautumisen.

Kurssiavain kirjautumiseen: TKPS20

Opintojakson TENTTI to 1.10. 2020 klo 12.45-16. Opintojakson tentti on Moodle -tentti, joka sisältää opintojakson oppimateriaalin lisäksi erillisen tentin yhteydessä jaettavan materiaalin.

Materials

Oppimateriaali sekä suositeltava kirjallisuus moodle -työtilassa. Lisäksi erillinen tentin yhteydessä jaettava materiaali.

Teaching methods

Itsenäinen työskentely
Oppimistehtävät
Tentti (Moodlessa)

Exam schedules

Opintojakson TENTTI to 1.10.2020 klo 12.45-16 Moodle -tentti.

Uusintatenttien ajankohdat:
1. uusintatentti 27.10 klo 12.45-16
2. uusintatentti 1.12 klo 12.45-16

Ensimmäinen uusintatentti on samalla opintojakson korotustentti, jossa tenttiarvosanaa voi yrittää korottaa. Uusintatentit tehdään moodletenttinä ja niihin ilmoittaudutaan opettajan opintojakson orientaatiossa antaman ohjeistuksen mukaisesti viimeistään 5 päivää ennen tenttiajankohtaa (1. uusintatenttiin viimeinen ilmott. päivä 22.10 ja 2. uusintatenttiin viimeinen ilmott. päivä 26.11) Uusintatenttien yhteydessä jaetaan lisämateriaali.

Student workload

5op=135h

Further information

Opintojakson aikataulu:

Orientaatio: to 20.8 klo 12.45-14.15 (etäorientaatio, Zoom linkki jaetaan myöhemmin)
Tentti: to 1.10 klo 12.45-16 (Moodle tentti)
Uusintatentit 27.10 ja 1.12.

Toteutuksen osallistujamäärä on rajoitettu. Etätoteutukseen valitaan maksimissaan 30 opiskelijaa. Mikäli ilmoittautuneita on enemmän, noudatetaan valinnassa seuraavia perusteita järjestyksessä:
1. Opintojen ajoitussuunnitelman mukainen pakollinen opintojakso
2. Ilmoittautumisjärjestys, mikäli 1. kohdan ehdon täyttäviä ilmoittautuneita on enemmän kuin mitä maksimimäärä osoittaa.
Opintojakson opettaja: Miia Ojanen miia.ojanen@metropolia.fi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Student is able to:
- Display learning in core content
- Use individual professional concepts correctly
- Find information for a specific situation
- Distinguish between non-theoretical and theoretical information
- Act in individual professional situations as instructed
- Display learning in his professional field
- Show that he has achieved the targets for core competence
- Follow safety instructions
- Display learning in the ethical principles of his professional field
- Operate as a member of a student group

Assessment criteria, good (3)

Student is able to:
- Display an understanding of concepts and professional knowledge in the field
- Assess and limit the amount of information needed
- Operate well in typical professional duties and contexts
- Operate in a multicultural environment
- Operate safely
- Act according to professional ethics
- Operate in a student group

Assessment criteria, excellent (5)

Student is able to:
- Use concepts and knowledge in his field systematically
- Assess and use various information sources
- Apply professional information in professional assignments
- Work in various duties in a variety of operating environments
- Act independently and responsibly in professional contexts
- To take safety issues into consideration in his action
- Argue his choices on the basis of professional ethics
- Organise the activities of a group of students

Assessment criteria, approved/failed

Student is able to:
- Display learning in core content
- Use individual professional concepts correctly
- Find information for a specific situation
- Distinguish between non-theoretical and theoretical information
- Act in individual professional situations as instructed
- Display learning in his professional field
- Show that he has achieved the targets for core competence
- Follow safety instructions
- Display learning in the ethical principles of his professional field
- Operate as a member of a student group

Assessment methods and criteria

Koko opintojakso arvioidaan 0-5.
Opintojakson oppimistehtävät: 0-5 tai hyväksytty/hylätty
Tentti: 0-5

Further information

Students and their teachers/tutors will go through other recommended courses in their individual study plan (ISP) discussions.