Siirry suoraan sisältöön

Syventävä -harjoittelu (10 cr)

Code: SX00BP77-3006

General information


Enrollment

30.10.2019 - 10.11.2019

Timing

01.01.2020 - 31.07.2020

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Terveys

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 45

Degree programmes

  • Ensihoidon tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Tiina Varamäki
  • Kirsti Hämäläinen
  • Jukka Kettunen
  • Tiia Saastamoinen
  • Virpi Prieur

Teacher in charge

Virpi Prieur

Groups

  • SXK16S2
    Ensihoidon tutkinto-ohjelma
  • SXK16S1
    Ensihoidon tutkinto-ohjelma

Objective

Students
-understand the holistic view of acute nursing and the duties and responsibilities related to it.
-understand the phases of the care process of an acutely ill patient and their significance to the patient’s care chain.
-can work as members of multiprofessional teams and participate in the decision-making on patient care.
-can observe and care for an acutely ill patient.
understand the educational needs of acutely ill patients and their significant others as well as are able to provide patient education and support to them.
apply evidence-based knowledge and recognize development needs and methods of acute nursing.

Content

Clinical practice includes learning laboratory and simulation studies 2.5 ects

Location and time

Clinical practice weeks 7-11.

Materials

Vocational literature on the practice environment told in connection with theoretical studies.

Teaching methods

Clinical practice and Simulation (2.5 ECTS) is organized at the school in connection with theoretical studies prior to the internship. Clinical practice place is in the acute care environment chosen by the student.

Employer connections

Clinical practice

Exam schedules

N/A

International connections

Clinical practice can be performed abroad.

Completion alternatives

No optional methods. The student can accept the training but this is not recommended.

Student workload

Clinical practice is 7.5 ECTS credits and 5 weeks or 200 hours. During the training, the working methods, shifts and general principles of the work community are followed in connection with the training. During the practice there is potential written assignment, which provides separate instruction in theory studies. Doing that does not reduce the number of hours of training.

Content scheduling

Weeks 7-11 practical training. If a student graduates in April, the practice must be completed before the graduation date.

Further information

Syventävää -harjoittelua ennen:
Perusopinnot suoritettu harjoitteluineen, hoitotason teoria ja harjoittelu suoritettu, teho- tai valvontaosastolla tai perioperatiivisessa toimintaympäristössä edellyttää hyväksyttyä tehohoito- ja perioperatiivinen hoitotyön opintojaksoa ja tähän kuuluvien lääkelaskujen hyväksyttyä suorittamista.

Opiskelijan tulee tutustua oppilaitoksen harjoitteluohjeisiin ja tulostaa itselleen harjoittelulomakkeet ennen harjoittelua.
Opiskelija vastaa siitä, että hän on tietoinen harjoittelun vaatimuksista ja ohjeista.
Opiskelijan tulee esitellä päivitetty jobiili-CV:nsä sekä tavoitteensa työelämäohjaajalleen ensimmäisten harjoittelupäivien aikana.
Harjoittelunajankohdat eli päivät ja päivien kesto sovitaan harjoittelun työelämäohjaajan kanssa kirjallisesti käyttäen oppilaitoksen kaavaketta. Opiskelijan tulee noudattaa sovittuja ajankohtia. Harjoittelun tuntimäärä on 200.
Viimeistään harjoittelun ensimmäisen viikon päätyttyä opiskelija palauttaa työelämäohjaajan hyväksymät tavoitteensa ohjaavalle opettajalle.
Opiskelija saa tavoitteista palautteen ja on velvollinen sitoutumaan harjoittelunsa tavoitteisiin.
Loppu-/väliarviointi tehdään opiskelijan, työelämäohjaajan ja ohjaavan opettajan kontaktilla, etäyhteydellä tai tarvittaessa opettajan henkilökohtaisella käynnillä.
Harjoittelun päätyttyä opiskelija palauttaa tehtävän ja harjoittelun lomakkeet asianmukaisesti täytettynä ohjaavalle opettajalle.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Evaluating competences evaluation criteria novice/beginner, competent/intermediate level and expert are used.

Assessment criteria, approved/failed

Evaluating competences evaluation criteria novice/beginner, competent/intermediate level and expert are used.