Siirry suoraan sisältöön

Lapsen kasvu ja kehitys (5 cr)

Code: SX00BO80-3026

General information


Enrollment

29.11.2021 - 12.12.2021

Timing

13.12.2021 - 22.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Hyvinvointi

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish
  • English

Seats

0 - 15

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services
  • Sosiaalialan tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Sylvia Hakari
  • Satu Hakanen
  • hyvinvointi sosiaaliala

Groups

  • VAKAS21
    Varhaiskasvatuksen polku sosionomeille

Objective

Students will become familiar with the various stages of human development and the factors affecting them: early childhood, childhood, adolescence, adulthood and old age. Students will learn the basic knowledge of childhood development.

Content

The key development theories related to early childhood development. Physical, psychological, cognitive and social development and growth in childhood.

Location and time

.

Materials

Kirjasta Nurmi,J.-E., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. ja Ruoppila, I. Ihmisen psykologinen kehitys -> ennen vuotta 2014 ilmestyneistä painoksista sivut 10-123 (sisällöllisesti varhaislapsuus ja keskilapsuus). Uusimmasta vuonna 2014 ilmestyneestä painoksesta s.14-112 JA 115-129. JA 139-141.

Santrock, John W.(2009). Child development. McGraw Hill. Sections 2 and 4, pages 51-178 and 303-412.

Teaching methods

Learning Assignment.
Observation task.
Independent wokr.

Employer connections

Visit in ECE

Exam schedules

N/A

International connections

N/A

Completion alternatives

No

Student workload

5 credits, 135 h student work

Content scheduling

Independent work, return no later than 31.1.2022.

Further information

Independent work.
Return the assignment no later than 31.1.2022.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment methods and criteria

Approved completion of the study task.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, good (3-4)

Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.