Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön suunnittelu (5 cr)

Code: SX00BN93-3077

General information


Enrollment

04.05.2020 - 17.05.2020

Timing

10.08.2020 - 06.11.2020

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Terveys

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 150

Degree programmes

  • Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Kristiina Heinonen
  • Marianne Sipilä
  • Maija-Riitta Jouhki
  • Pirjo Koski
  • Jaana Seitovirta
  • Leena Hinkkanen
  • Eila-Sisko Korhonen
  • Anna-Kaisa Partanen
  • Liisa Montin

Teacher in charge

Eila-Sisko Korhonen

Groups

  • SXO18S2A
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus, hallinnollinen ryhmä A
  • SXO18S2B
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus, hallinnollinen ryhmä B
  • SXO18S1B
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
  • SXO18S1C
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C

Objective

The student will be able to
- identify questions and needs for development in the professional field and the working life and to plan for their solutions
- use reliable and confined information from various sources in the development work
- apply professional skills and knowledge and use appropriate methods for the development task.

Content

Familiarizing with the Thesis process.
Agreement and permit practices
Familiarizing with health care context, and planning co-operation with working life partners
Recognizing developmental needs
Critical literature search in Finnish and English language
Choosing methodology and methods
Focusing Thesis topic
Preparing and presenting Thesis plan
Work shops: methods, tutorance for reporting and literature search

Location and time

Viikot 33, 34 ja 35 toteutus I ja viikot 40-42 ja 42 toteutus II

Materials

Litterature of research- and development methods,research articles of the professional area

Teaching methods

Student's independent work, group-/personal supervision, workshops, seminar

Employer connections

Co-operation with the project partners

Exam schedules

n/a

International connections

n/a

Completion alternatives

n/a

Student workload

5 cr = 27 t x 5 op

Content scheduling

Weeks 33,34 and 35

Further information

Opiskelija kirjaa suoritukset ja ohjauksien sisällön opinnäytetyöpassiin.
Passi luovutetaan valmiin opinnäytetyön kanssa sisällönohjaajalle.
Opinnäytetyöprosessin aikana suositellaan 1-2 ohjauskertaa / opinnäytetyön opintojakso.
Osallistuminen vähintään kolmeen työpajaan koko opinnäytetyöprosessin aikana.
Suunnitelmaseminaari

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

See a separate framework for evaluation. When evaluating the competences, the evaluation criteria for competent/intermediate level is used.

Assessment criteria, approved/failed

See a separate framework for evaluation. When evaluating the competences, the evaluation criteria for competent/intermediate level is used.

Assessment methods and criteria

Accepted Plan of the Thesis Work

Further information

The areas and targets in the assessment of the Bachelor’s Thesis
Professional competence and development
• significance for the profession and the connection to professional practices
• utilization of professional knowledge
• development of professional competence
• applicability in professional life
The methods used and the results obtained
• reliablility and ethics
• validity and innovation
• the usefulness of results
• the management of the thesis process and the development work
Communication and presentation
• structure and form
• the use of standard and professional language
• the focus, clarity and consistency of the text and expressions
• critical, analytical and reflective nature of communication
• argumentation and use of reference sources