Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät (kesäopinnot verkko-opiskeluna) (5 cr)
Code: SX00BN74-3128
General information
Enrollment
16.03.2020 - 31.03.2020
Timing
25.05.2020 - 31.07.2020
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Kuntoutus ja tutkiminen
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 100
Degree programmes
- Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
- Ensihoidon tutkinto-ohjelma
- Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma
- Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma
- Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma
- Kätilötyön tutkinto-ohjelma
Teachers
- Elina Kettunen
- Hannu Puhakka
- Kaarina Pirilä
- Iira Lankinen
- Anu Leppänen
- Katja Hämäläinen
- Päivi Leskinen
- Johanna Manninen
Teacher in charge
Kaarina Pirilä
Objective
Students
- are familiar with the research process and the principles of development work based on research
- are familiar with information seeking and analysis methods applicable to development work as well as other work methods
- understand the justification for methods and instruments used in development work
- evaluate critically Finnish and English research conducted by different methods
- understand the significance of concise research knowledge to the development and implementation of common practices
- adhere to the ethical principles of research and development work
- communicate in English in diverse operating and development environments.
Content
Research process and development work based on research
Information seeking and critical reading
Qualitative and quantitative information seeking and analysis methods and their application to research and development work
Practice-based approach to development work
Concise research knowledge (e.g. recommendations) and its use in evidence-based practices
Ethical principles of research and development work
Central concepts and terminology of one’s own field in English
Location and time
Tutkimus- ja kehittämistyön teoriaosuuden (3 op) oppimisalustana on Moodle, joka aukeaa 1.6.2020 ja sulkeutuu 31.7.2020.
Menetelmäpajat erillisen aikataulun mukaisesti. Pajoja tarjotaan useita kertoja lukukauden aikana, myös kesäkuussa.
============================
Ammatillisen englannin osuuteen (2 op) kuuluvat pakollinen orientaatio, jonka aikana opiskelija valitsee itselleen toisen kahdesta englannin suoritustavasta. Suoritustavat selostetaan orientaatiossa.
=============================
Materials
TK-osuus, 3 op:
Osoitetaan Moodle-alustalla. Sisältää myös nauhoitettuja verkkoluentoja
===========================
Ammatillinen englanti: Moodle-alusta, josta annetaan tarkemmat tiedot orientaatiossa.
===========================
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Teaching methods
Verkkokurssi, jonka tutkimus- ja kehittämistyön teoriaosuus (3 op) suoritetaan kokonaan Moodle-alustalla. Alusta auki 1.6.2020-31.7.2020
Tähän opintojaksoon kuuluu myös vapaaehtoinen osallistuminen menetelmäpajoihin.
Menetelmäpajoja on tarjolla kolme erilaista: kvantitatiivinen, kvalitatiivinen ja kehittämistyön paja.
Yhden menetelmäpajan pituus on 1 x 3h.
Jokaista menetelmäpajaa toteutetaan useita kertoja lukukauden aikana, myös kesäkuussa. Opiskelija voi valita omaan aikatauluun parhaiten sopivat. Nämä menetelmäpajat ovat siis vapaaehtoisia.
TK-osuuden vastuuopettaja Kaarina Pirilä.
========================
Ammatillisen englannin osuus (2 op) suoritetaan joko itsenäisesti tai osallistumalla AC-verkko-oppitunneille. Osallistuakseen opetukseen opiskelijalla pitää olla olemassa verkkoyhteys, kuulokemikrofoni ja tietokone, jotta hän voi osallistua opetukseen tehokkaasti. Älykännykkä ei ole suositeltava osallistumisväline.
Englannin osuudessa on pakollinen orientaatio (ks. lukujärjestys). Orientaation aikana opiskelija valitsee kahdesta vaihtoehdosta sen, miten hän suorittaa opintojakson. Myöhästyneitä ilmoittautumisia ei oteta vastaan. Aikatauluihin saattaa tulla muutoksia. Tarkista aikataulut lukujärjestyksestä.
========================
Exam schedules
TK-osuuden, 3 op, verkkotentti on Moodlessa. Saa uusia 2 x kolmen päivän välein. Hyväksytty suoritus 50% oikein (hyväksytty/hylätty arviointi). Myös uusinnat tehtävä ennen 31.7., jolloin Moodle sulkeutuu.
=====================
Ammatillinen englanti: Orientaatiossa kerrotaan ammatillisen englannin suoritustavat. Muita suoritustapoja ei ole.
=====================
Student workload
5 x 27h
Content scheduling
TK-osuus, 3 op:
Opintojakson TK-teoriaosuuden (3 op) suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista, materiaaleihin tutustumista, tehtävien tekemisen ja verkkotentin hyväksyttyä suoritusta aikarajan puitteissa.
Yksilötehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla, pienryhmässä tehtävä oppimistehtävä arvioidaan arvosanalla 0-5. Kaikki suoritukset palautettava viimeistään 31.7., jolloin Moodle sulkeutuu.
Menetelmäpajat, vapaaehtoiset, erillisen aikataulun mukaisesti
==========================
Ammatillinen englanti: Kaikille pakollinen orientaatio ja valittu suoritustapa. Kaikki suoritukset pitää olla tehty 31.7.2020 mennessä.
==========================
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Evaluating competences evaluation criteria competent/intermediate level is used.
Assessment criteria, approved/failed
Student
- can search for knowledge resourcefully utilizing sources of the field and uses the knowledge base of the field
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- has adequate professional skills to work in the profession
- can work in a client-oriented way
- solves professional tasks and problems
- works safely and in accordance with the ethical principles of the field
- displays competence benefitting groups or projects
- is able to evaluate personal strengths and weaknesses and development needs
Assessment methods and criteria
TK-osuus, 3 op:
Yksilötehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla. Pienryhmässä tehtävä oppimistehtävä arvioidaan arvosanalla 0-5. Myös verkkotentti on suoritettava hyväksytysti.
=========================
Ammatillinen englanti: Osallistuminen orientaatioon ja valittu suoritustapa. Osio arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty.
==========================
Further information
A separate framework for evaluation is used. The evaluation of the study unit emphasizes knowledge base and ethical approach as well as cooperation in particular.