Moninaisuuden johtaminen vanhustyössä (5 cr)
Code: S000CY21-3003
General information
Enrollment
02.12.2019 - 15.12.2019
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Hyvinvointi
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Vanhustyön tutkinto-ohjelma (YAMK)
Teachers
- Marjatta Komulainen
- Tuula Mikkola
Groups
-
S1619S6Vanhustyön tutkinto-ohjelma ylempi
Objective
Upon completion of the course, the student will know how to:
- Analyse and apply different paradigms and models of management from the perspective of diversity management
- Manage diverse workplaces, considering the specific characteristics of the organisation and its services
- Apply transprofessional collaboration in service management
Content
- Foundation and principles of management
- Management paradigms and models
- Diversity Management
- Management of transprofessional collaboration
Materials
Ennakkotehtävän materiaalit listasta kohdat 1-2.
1. Liisa Timonen, Jaana Mäkelä & Anne-Mari Raivio (toim.) 'Moninaisuus on hyvän työyhteisön ominaisuus'. Sarja: Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 213. (2015)
2. www-aineistoon Mosaiikki – erilaisuus vahvuudeksi – tasa-arvo- ja moninaisuustyön ABC http://www.psykosoft.com/pdf/Tasa-arvo-%20ja%20moninaisuustyon%20ABC.pdf Lue julkaisusta sivut 4-15.
Muu materiaali:
3. Ajankohtaiset julkaisut, esim. Kirsti Kujanpää: 'Henkilöstövoimavarojen johtaminen ja monikulttuurisen työyhteisön työhyvinvointi'.
4. Artikkelit
5. Moodle oppimisympäristö, itseopiskeltavat luennot ja muu materiaali.
MYÖS
1) Cottril, K; Lopez, P. D. ; Hoffman .C.C 2012. How authentic Leadership and inclusion benefit organizations. Equality Diversity and Inclusion. An International Journal. Vol.33 No.3, 2014.
ohje: Ohje opiskelijoille artikkelin paikallistamiseen:
"How authentic Leadership and inclusion benefit organizations"
Liitteenä ohje artikkelin paikallistamiseen MetCatista.
Artikkeli on luettavissa Metropolian verkossa.
Sen voi hakea MetCatista "Kansainvälisten e-aineistojen haku"-toiminnolla.
Hakusanana voi olla esim. artikkelin nimi.
Vinkki: Jos nimen kirjoittaa lainausmerkkien sisään, haku etsii sanoja jotka esiintyvät juuri tuossa järjestyksessä.
2) Barnard, A; Simbhoo, N 2014. South African managers in public service: On being Authentic. International Journal of Qualitative Studies on Health and Well-being, 9:1
Teaching methods
1. Ennakkotehtävä (ennakkotehtävå: essee materiaaleihin lukeminen ja esseen kirjoittaminen ennen ensimmäistä lähipäivää sekä verkkokeskustelu). Katso ennakkotehtävän materiaalit kohdat 1-2.
2. Lähipäivät 2020
o 25.2.2020 klo 8.45-12.00 aloitus, Myllypurontie 1
o Päätös ke 18.3.2020 klo 8.45 - 12.00 Moninaisuuden johtaminen päätös, Leiritie 1
o Tuottavasti moninainen seminaari 10.3.2020 (Ohjelma ja siinä olevat ilmoittautumislinkki on Moodlessa)
4. Projektityö ja esitys closing seminaarissa
Employer connections
Työelämäyhteistyön vastuu Marjatta Komulainen.
International connections
www -materiaalin ja kirjallisuuden kautta
Completion alternatives
-
Student workload
On line learning 80%
Content scheduling
Ennakkotehtävä ennen toteutuksen alkua pe 21.2.2020 mennessä.
pe 21.2.2020 klo 8.45-12 Orientaatio, ennakkotehtävän purku
klo 8.45 -12 Marjatta Komulainen, ryhmätyöesitykset ja luennot sekä työelämäyhteistyö
Work goes Happy tapahtuma
Tuottavasti moninainen hankkeen seminaari
Further information
Erityisesti teemat:
johtamisen perusteet
johtamisen paradigmat
moninaisuuden johtaminen
moniasiantuntijuus
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student knows how to:
- Identify and describe the particular features of different organisations and services from the perspective of diversity management
- Define and describe appropriate management starting points, paradigms and models in diversity management
- Define and explain the importance of transprofessional collaboration in the management of diverse workplaces
- Act in accordance to the ethical principles of care of older people and equality in management of care of older people
Assessment criteria, good (3)
The student knows how to:
- Analyse and justify the particular features of different organisations and services from the perspective of diversity management
- Choose and apply appropriate management starting points, paradigms and models in diversity management
- Analyse and apply transprofessional collaboration in the management of diverse workplaces
- Analyse and implement the ethical principles of care of older people and equality in management of care of older people
Assessment criteria, excellent (5)
The student knows how to:
- Critically and purposefully evaluate the particular features of different organisations and services from the perspective of diversity management
- Critically evaluate and develop appropriate management starting points, paradigms and models in diversity management
- Critically evaluate and develop transprofessional collaboration in the management of diverse workplaces
- Critically evaluate the implementation of the ethical principles of care of older people and equality in their own management of care of older people
Assessment criteria, approved/failed
The student knows how to:
- Identify and describe the particular features of different organisations and services from the perspective of diversity management
- Define and describe appropriate management starting points, paradigms and models in diversity management
- Define and explain the importance of transprofessional collaboration in the management of diverse workplaces
- Act in accordance to the ethical principles of care of older people and equality in management of care of older people
Assessment methods and criteria
vertaisarviointi
opettajaarviointi