Siirry suoraan sisältöön

Yrityksen kasvu ja uusasiakashankinta sähköisen liiketoiminnan ratkaisuilla (3 cr)

Code: LX00EL19-3001

General information


Enrollment

15.04.2020 - 10.05.2020

Timing

18.05.2020 - 01.07.2020

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Liiketalous

Campus

Leiritie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 35

Degree programmes

  • Degree Programme in International Business and Logistics
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Degree Programme in European Business Administration

Teachers

  • Jussi Hakala

Teacher in charge

Anne Perkiö

Groups

  • LITO_VV
    Vapaastivalittavat, liiketalous

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa hyödyntää sähköistä liiketoimintaa asiakkuuksien ja myynnin kasvattamisessa. Opiskelija osaa arvioida erilaisten toimien kannattavuutta yritystoiminnassa.

Content

- Uusasiakashankinnan toteuttaminen sähköisillä ratkaisuilla
- Toimenpiteiden suunnittelu, seuraaminen ja mittaaminen
- Kasvun ja kannattavuuden arviointi sähköisessä liiketoiminnassa
- Verkkokauppa

Opiskelija tutustuu yritysesimerkkien ja muun kurssimateriaalin avulla sähköisen liiketoiminnan mahdollisuuksiin myynnin ja uusasiakashankinnan toteutuksissa ja tapoihin kasvattaa myyntiä s uusasiakashankintaa sähköisen liiketoiminnan ratkaisuilla. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa sähköisen liiketoiminnan ratkaisuja yritystoiminnan kehittämisessä.

Kurssilla opiskelija tutustuu yhteen case tapaukseen ja hyödyntää muita annettuja lähdemateriaaleja. Hän kuvaa kurssiraportissa case tapauksen eri tavat kasvattaa myyntiä ja uusasiakashankintaa sähköisen liiketoiminnan ratkaisuilla. Opiskelija voi tuoda kurssille oman case tapauksen.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Tyydyttävä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Hyvä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Kiitettävä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Qualifications

Liiketalouden perusopinnot: Markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot.