Yhteisö- ja yritysviestinnän hallinta (5 cr)
Code: LX00CA76-3005
General information
Enrollment
30.11.2020 - 07.03.2021
Timing
25.03.2021 - 20.05.2021
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Liiketalous
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Teachers
- Henna-Liisa Palojärvi
- Kristiina Suihko
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LITO_VVVapaastivalittavat, liiketalous
-
LXD18S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
Objective
On completion of the course the student will be able to make organizational and corporate communication plans. The student knows the field of Finnish media and is able to communicate professionally and according to the situation. The student can use social media and other networking tools. The student understands corporate communication as a whole.
Content
- Planning communication
- Dealing with media
- Digital communication
Location and time
Opetusta iltaisin klo 17- 20.45 ajalla 25.3. - 6.5.2021.
Materials
Forssell, Jarno & Laurila, Esa 2007. Hyvät mediasuhteet: myytit, todellisuus ja parhaat käytännöt. WSOYpro, Helsinki.
Juholin, Elisa 2013. Communicare! Kasva viestinnän ammattilaiseksi. Management institute of Finland MIF, Helsinki.
Juholin, Elisa 2009. Viestinnän vallankumous, Löydä uusi työyhteisöviestintä. WSOY, Helsinki.
Isotalus, Pekka & Jussila, Jari & Matikainen, Janne 2018. Twitter viestintänä. Ilmiöt ja verkostot. Vastapaino, Tampere.
Kantor, Irene 2007. Median ja yrityksen vuoropuhelu. Talentum, Helsinki.
Lappalainen, Juha & Laakso, Pekka 2011. Mediasuhteet. Vahvista ääntäsi. Infor, Helsinki.
Lohtaja-Ahonen, Sirke & Kaihovirta-Rapo, Minna 2012. Tehoa työelämän viestintään. Puhu kuulijalle, kirjoita lukijalle. 2., uudistettu painos. Sanoma Pro, Helsinki.
Matikainen, Janne & Lintula, Anni, & Malmelin, Nando & Jääskeläinen, Atte & Kolari, Erja & Rajalahti, Hanna & Hakala, Heikki & Väisänen, Kari & Uskali, Tero & Niiranen, Valtteri & Nieminen, Hannu 2011. Muuttuvat mediat - haasteelliset sukupolvet. Infor, Helsinki.
Stuart, Bonnye E.& Sarow, Marilyn S. & Stuart, Laurence 2007. Integrated Business Communication in a Global Marketplace. John Wiley & Sons, England.
Åberg, Leif 2000. Viestinnän johtaminen. Inforviestintä, Helsinki. (etenkin luku 9, yhteisöviestinnän suunnittelu)
+ muu opettajan osoittama materiaali
Teaching methods
Luennot, yhteistoiminnallinen työskentely, asiantuntijatyöpajat ja tehtävät
Completion alternatives
Ei vaihtoehtoista suoritustapaa.
Student workload
Lähiopetus 30 t
Tehtävät 50 t
Muu itsenäinen työskentely 50 t
Further information
Edeltävät opinnot:
Orientointi ja ammatillisen osaamisen rakentaminen 5 op (viestinnän osuus) ja Liike-elämän viestintä 5 op tai vastaavat tiedot
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment criteria, good (3)
Students have achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. Students are able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply their knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.
Assessment criteria, excellent (5)
Students have achieved the objectives of the course with excellent marks. Students master commendably the course subject area’s concepts and models. Students are able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The students are well prepared to apply their knowledge in leisure, study and work situations. Students are able to analyze the business sector expertise and the evolvement of their own expertise.
Assessment criteria, approved/failed
Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment methods and criteria
Viestintäsuunnitelma kohdeyritykselle ja sen esittely 50 %
Perehtyminen valittuun mediaan ja median esittely ryhmässä 25 %
Yritysvierailut: osallistuminen vierailuille, perehtymistehtävät ennen vierailuja ja oppimispäiväkirja vierailuista 25 %
Qualifications
1st year compulsory courses in communication in Finnish and English