Siirry suoraan sisältöön

Muusikkous pedagogin työvälineenä (5 cr)

Code: KX00DM15-3001

General information


Enrollment

03.05.2021 - 16.05.2021

Timing

01.08.2021 - 31.12.2021

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Musiikin tiimi

Campus

Musiikki

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Musiikin tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Sanna Vuolteenaho
  • Minna Lamppu
  • musiikki virtuaali

Teacher in charge

Minna Lamppu

Groups

  • KXF18S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma

Objective

The student can utilise and develop further their musical and pedagogical knowledge and skills in early childhood music education, in the facilitation of the first steps in instrumental or vocal studies and in the work with different groups and contexts in music activities. The student enhances meaningful learning in music and self-expression with various teaching methods, elements of music education practice and genres of music.

The student can use their various musical skills and knowledge in their music education practice in different working life contexts, and they can direct their own continuing professional development. Being a musician is underpinning their pedagogical practice, and it is used deliberately to share musical inspiration.

Content

Learning occurs through participatory and creative group work, lectures, discussions, guided assignments both individually and in small groups, learning diary, written assignments based on literature and participation in the projects in collaboration with working life. The cornerstones are facilitated reflection and sharing one´s experiences in the group of peers.

Location and time

Opetus pääasiallisesti ti ja to klo 9-17 välisenä aikana vamuka-lukujärjestyksen mukaan.

Materials

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan elokuussa 2021.

Teaching methods

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan elokuussa 2021.

Employer connections

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan elokuussa 2021.

Completion alternatives

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan elokuussa 2021.

Content scheduling

Opetus pääasiallisesti ti ja to klo 9-17 välisenä aikana vamuka-lukujärjestyksen mukaisesti.

Further information

Opetus pääasiallisesti ti ja to klo 9-17 välisenä aikana vamuka-lukujärjestyksen mukaisesti. Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan elokuussa 2021.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

Assessment is based on continuous evaluation of group work, given assignments, participation in the projects and the achieved learning in accordance with the learning outcomes of the course.

Assessment methods and criteria

Continuous assessment
Learning journal
Portfolio

Qualifications

See competence goals for the Teaching First Steps in Learning to Play an Instrument course. Individual assignments or learning tracks can be created according to recognised prior experiential learning.