Siirry suoraan sisältöön

Musiikki yhteisöjen hyvinvoinnin rakentajana (5 cr)

Code: KU00CY83-3002

General information


Enrollment

02.07.2020 - 31.07.2020

Timing

01.01.2020 - 31.12.2020

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Kulttuuripalvelut ja musiikki

Campus

Musiikki

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Yhteisömuusikon erikoistumiskoulutus

Teachers

  • musiikki virtuaali

Teacher in charge

Minna Lamppu

Groups

  • KU1A20K
    Yhteisömuusikon erikoistumiskoulutus

Objective

Opiskelija osaa tunnistaa ja kehittää mahdollisuuksiaan toteuttaa osallistavaa musiikkitoimintaa erilaisten yhteisöjen ja toimintaympäristöjen lähtökohdat huomioiden. Hän kykenee edistämään musiikkitoimintaa monialaisessa työympäristössä. Opiskelija osaa kehittää osaamistaan vertaisryhmässä ja laajasti verkostoituen. Hän osaa jäsentää ja kuvata musiikin hyötyjä ja vaikuttavuutta ryhmäprosessien ja yhteisöjen hyvinvoinnin rakentamisessa. Opiskelija osaa tuotteistaa ja markkinoida omaa yhteisömuusikon osaamistaan.

Content

Yhteisömuusikon syventävissä opinnoissa opiskelija saa itselleen teoreettisia ja käytännöllisiä työkaluja erilaisissa toimintaympäristöissä ja moniammatillisissa yhteisöissä toimimiseen. Opiskelija soveltaa ja rikastaa taiteellista ja pedagogista osaamistaan erilaisissa musiikillisen vuorovaikutuksen yhteyksissä. Opiskelija tutustuu erilaisten toimintaympäristöjen edellyttämiin ammatillisiin työkaluihin ja toimintamenetelmiin, harjoittelee niiden käyttöä ja rakentaa oman yhteisömuusikon työkalupakkinsa. Opiskelija suunnittelee osallistavaa musiikkitoimintaa erilaisten yhteisöjen ja toimintaympäristöjen tarpeisiin. Hän havainnoi, reflektoi ja muokkaa omaa työskentelyään yhteistyössä toisten toimijoiden kanssa mielekkäällä tavalla ottaen huomioon yhteisön ja toimintaympäristön luonteen. Opiskelija hyödyntää ja laajentaa musiikin ammattilaisen identiteettiään ja kehittää toimintaansa yhteisöjen musiikkitoiminnan ohjaajana.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Evaluation focuses on coursework, knowledge acquired by the end of the course and achievement of the course objectives. Students demonstrate elementary skills in evaluation, independent thinking and performance of learning tasks.

Assessment criteria, good (3)

A good performance in most areas. The student demonstrates intermediate skills in evaluation, independent thinking and performance of learning tasks.

Assessment criteria, excellent (5)

An excellent, outstanding performance. The student demonstrates advanced skills in evaluation, independent thinking and performance of learning tasks.

Assessment criteria, approved/failed

Evaluation focuses on coursework, knowledge acquired by the end of the course and achievement of the course objectives. Students demonstrate elementary skills in evaluation, independent thinking and performance of learning tasks.